Re: Pytanie do fachowcow (i monopolisty)

Autor: J.F. (jfox_at_friko6.onet.pl)
Data: Wed 20 Jan 1999 - 04:20:06 MET

On Tue, 19 Jan 1999 10:34:51 GMT, Andrzej Podenkiewicz wrote:

>Niestety sa i to podobne. Przykladowo blok 1000 abonentów w Pentaconcie ma
>ca 70 laczy wychodzacych i 70 przychodzacych.I gdyby w takim bloku 1 abonent
>chcial sie polaczyc z innym z tego samego bloku to odbedzie sie tylko 70
>rozmów i koniec.

Ja sobie wczesniej policzylem - 500 rozmow jednoczesnie to jest 64Mb/s
[dwa kanaly na rozmowe] transferu. Nie jest to dzis jakas zabojcza
predkosc - ot, kilkadziesiat modulow po kilkanascie telefonow
polaczonych do jednego huba Fast Ethernet :-) Albo polaczone
SCSI-podobna magistrala 8-bitowa.
A w module elektronika ktora wybiera odpowiednie bity czy bajty z
hulajacych ramek - prawie taka sama jak spotykana dzis w ISDN.

>Czytalem niedawno jak jakis facet napisal ze winna jest TPSA za cene
>polaczen do GSM. Bzdura ,przeciez taki byl wyrok sadu konsumenckiego, który
>postapil owrotnie niz nakazuje logika .Przypomnijcie sobie jak to dokladnie
>bylo.

Gdyby nie nakazywano gsm'om uzywac linii tpsa, to moze wprowadzono by
jakies rozsadniejsze rozliczenia i wygralby tanszy. A tak to trzeba
bylo zwalczac nieuczciwa konkurencje :-)

>A moze ktos powie ze koszt utrzymania sieci GSM jest wyzszy niz sieci
>abonenckiej TPSA???? Koszt centrali jest ten sam co w TPSA, ustawienia BTS
>obslugujacego obszar o srednicy 30 km i 1000 abonentów tak jak koszt
>jednej szafki kablowej z otoczeniem.

Kto wie, kto wie. 30km to jest w terenie - 1000 abonentow na stolyce
to za malo, btsy trzeba stawiac gesciej :-)

>jakie koszty ma operator GSM ???? Moze ktos to wyliczy i porówna???

Koncesja za sam fakt, oplaty za czestotliwosci, a i dach na ktorym
stoi antena nie jest za darmo :-)

>Druga sprawa : pokazcie operatora niezaleznego który inwestuje na wsi?????A
>jezeli ktos chce wiedziec to koszt przylaczenia tam abonenta jest
>wielokrotnie wyzszy niz w miescie a stawka ta sama !!!!

Moze jakby im pozwolili zrobic radiolinie miedzy wioskami to by sie
chetni znalezli....

J.