Re: Pytanie do fachowcow (i monopolisty)

Autor: Moi (Moi_at_w.pl)
Data: Mon 11 Jan 1999 - 17:23:43 MET

Michal Rok napisał(a) w wiadomoœci: <3699F057.77222FE3_at_waw.pdi.net>...
>Skad wiesz? Masz jakies dane na ten temat?

Nie bede konfabulowal - nie mam. Powtarzam to, co zaslyszane
na grupach. Ale poszukam, oczywiscie. Dla porzadku tylko,
przypominam, ze mowimy o rozmowach lokalnych.
Tylko prosze sie na mojej szczerosci nie wozic, uprzedzam
ewentualne ekstrapolacje, bo jak czegos nie jestem
pewien, to oswiadczam to wprost. Jakiekolwiek
przejaskrawienia z mojej strony, stosowane jako
'licentia usenetica', sa czytelne nawet dla orangutana
o przecietnej inteligencji (to nie do Ciebie Michale, tylko
za dobrze znam metody dyskusji na grupach pl.*, tak
chetnie stosowane przez zbyt wiele osob).

>Pomylilem sie co do kosztu 5 minut (rzeczywiscie, jak zwrocil uwage
>Michal, powinno byc .52 zl a nie 1.20).
>Jesli przyjac, ze TPSA ma w Polsce pare milionow abonentow (nie wiem,
>strzelam ale to nie ma wiekszego znaczenia), i przecietny abonent placi
>100 zl miesiecznie (tez nie wiem, pewnie duzo lepszym zrodlem informacji
>bylby prospekt emisyjny tpsa), to czy sadzisz ze starsze babcie z malych
>wsi, ktore wykonuja jedna rozmowe na tydzien, zgodzilyby sie zaplacic
>100 zl za gotowosc tylko po to zebys ty mial internet gratis?

Sorry! A dlaczego ja mam placic bandyckie ceny za rozmowy lokalne,
bo babcia na wsi chce miec telefon (trzeba linie ciagnac 15 km)
tylko po to, zeby jej corka zadzwonila dwa razy do roku z zyczeniami
na swieta?

>Rozmowa nie rodzi kosztow. Ale cos musi byc zrodlem przychodow... Jesli
>przychodzi do mnie klient i chce kupic jakies pasmo w lacznosci z
>internetem to ma do wyboru wstawic serwer i placic za megabajty
>przeslanych danych, albo kupic dzierzawke i placic "za gotowosc", a
>megabajty miec za darmo. Oczywiscie 1 megabajt w pierwszym wariancie
>jest drozszy, bo klient moze nic nie przeslac i zaplacic symbolicznie, a
>ja nie mam jak planowac pasma (nie wiem ile przesla).

Czyli ryczalt (dzierzawka) jest u Ciebie mozliwy i z glodu nie umierasz?
Czy nie stanowi on przypadkiem wiekszosci u Twoich klientow?

>Identycznie jest z tpsa - nie ma wiekszej roznicy miedzy zaplaceniem za
>gotowosc i oddzielnie za minuty, a tylko za gotowosc. Zeby przychody
>byly takie same w obu przypadkach musialaby tylko znacznie wzrosnac
>oplata za gotowosc, a to spowoduje wykruszenie sie polowy abonentow i
>niepotrzebna, nieuzasadniona urawniłowkę internautow placacych po 500 zl
>miesiecznie i babć placacych po 20 zl. Ty chcesz placic mniej - to
>jasne, ale dlaczego inni maja przez ciebie placic wiecej za to samo?

I vice versa, jak trzy akapity wyzej.

>Swoja droga - skoro juz sie tak upierasz przy "kosztach" wynikajacych z
>uslugi rozmowy lokalnej, to napisz mi prosze czym sie te (twoim zdaniem
>zerowe) koszta rozmowy lokalnej roznia od np. rozmowy miedzymiastowej
>czy tez miedzynarodowej? Skoro mowisz ze jest to tylko kwestia urzadzen
>ktore dawno temu ktos kupil i juz go nic nie kosztuja, to moze
>miedzymiastowe tez powinny byc gratis? A miedzynarodowe symbolicznie, bo
>ktos musi placic za zajeta orbite geostacjonarna :)

A slyszales o oplatach miedzyoperatorskich, o polaczeniach tranzytowych,
o dzierzawie kanalow (pasm - nie znam terminologii PL), etc.?
Ponadto, kabelek transatlantycki, czy sputnik na geostacjonarnej orbicie,
kosztuja troche wiecej, niz tych pare Strowgerow.
Zas mit o koniecznosci przeniesienia kosztow rozmow krajowych
i miedzynarodowych na polaczenia lokalne, zwanego obludnie
'restrukturyzacja taryf', to drugi odcinek mojego serialu, sygnalnie
wspomniany w ktoryms z poprzedmich postow.
Wiec do 'dalekobieznych' wrocimy (musze sie przygotowac :-)).

Pozdrawiam,

Moi