Re: Pytanie do fachowcow (i monopolisty)

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Mon 11 Jan 1999 - 20:22:10 MET

hej

Moi wrote:

> Sorry! A dlaczego ja mam placic bandyckie ceny za rozmowy lokalne,
> bo babcia na wsi chce miec telefon (trzeba linie ciagnac 15 km)
> tylko po to, zeby jej corka zadzwonila dwa razy do roku z zyczeniami
> na swieta?

Coz... taka jest polityka narzucona przez MŁ, ktore nie zgadza sie na
wieksze stawki abonamentu.

> Czyli ryczalt (dzierzawka) jest u Ciebie mozliwy i z glodu nie umierasz?

Nie umieram. Ale dzierzawka jest droga, i wiekszosc klientow wybiera
dzwonienie.

> Czy nie stanowi on przypadkiem wiekszosci u Twoich klientow?

Relacja miedzy kolokacjami a dzierzawkami w W-wie to mniej wiecej 1:2.

BTW przypomnial mi sie jeszcze jeden argument przeciwko porownywaniu do
USA. Czy wiesz, ze za lokalne polacznia tranzytowe miedzyoperatorskie
telekom dzwoniacy placi telekomowi odbierajacemu rozmowe 1 centa za
minute? To calkiem sporo - prawie polowa stawki w Polsce, a jesli
ekstrapolowac na koszty drugiej strony to daje niewiele mniej niz nasze
26 gr. Z tego powodu ICG (telekom) kupilo Netcoma (bardzo duzego
providera) - samo ma bardzo malo abonentow indywidualnych, a PRI
sprzedaje po 160-200 dolarow tylko dlatego, ze sa to PRI na centrali
(nadaja sie tylko dla ISP), a na takie linie dzwoni mnostwo ludzi i za
posrednictwem swoich telekomow doplaca do sprzetu. Efekt uboczny -
prawie kazdy telekom ma swojego ISPa :)

pozdrowionka

Michal

--