Re: Pytanie do fachowcow (i monopolisty)

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Mon 11 Jan 1999 - 13:36:39 MET

hej

Moi wrote:
> W ogole nie wiem o czym mowisz.
> 1. Sredni czas rozmowy, to 1.5 minuty

Skad wiesz? Masz jakies dane na ten temat?

> 2. Skad Ci sie wzielo jakiekolwiek 1.20 zl, a nie 0.00?

Pomylilem sie co do kosztu 5 minut (rzeczywiscie, jak zwrocil uwage
Michal, powinno byc .52 zl a nie 1.20).

Jesli przyjac, ze TPSA ma w Polsce pare milionow abonentow (nie wiem,
strzelam ale to nie ma wiekszego znaczenia), i przecietny abonent placi
100 zl miesiecznie (tez nie wiem, pewnie duzo lepszym zrodlem informacji
bylby prospekt emisyjny tpsa), to czy sadzisz ze starsze babcie z malych
wsi, ktore wykonuja jedna rozmowe na tydzien, zgodzilyby sie zaplacic
100 zl za gotowosc tylko po to zebys ty mial internet gratis?

> Ja mowie caly czas o ryczalcie (oplacie za ponoszenie kosztow
> utrzymania TePSY w gotowosci do uslug, bo sama rozmowa
> kosztow nie rodzi zadnych - chyba, ze ktos wie o jakichs kosztach?
> To wzywam, zeby sie ujawnil.)

Rozmowa nie rodzi kosztow. Ale cos musi byc zrodlem przychodow... Jesli
przychodzi do mnie klient i chce kupic jakies pasmo w lacznosci z
internetem to ma do wyboru wstawic serwer i placic za megabajty
przeslanych danych, albo kupic dzierzawke i placic "za gotowosc", a
megabajty miec za darmo. Oczywiscie 1 megabajt w pierwszym wariancie
jest drozszy, bo klient moze nic nie przeslac i zaplacic symbolicznie, a
ja nie mam jak planowac pasma (nie wiem ile przesla).

Identycznie jest z tpsa - nie ma wiekszej roznicy miedzy zaplaceniem za
gotowosc i oddzielnie za minuty, a tylko za gotowosc. Zeby przychody
byly takie same w obu przypadkach musialaby tylko znacznie wzrosnac
oplata za gotowosc, a to spowoduje wykruszenie sie polowy abonentow i
niepotrzebna, nieuzasadniona urawniłowkę internautow placacych po 500 zl
miesiecznie i babć placacych po 20 zl. Ty chcesz placic mniej - to
jasne, ale dlaczego inni maja przez ciebie placic wiecej za to samo?

Swoja droga - skoro juz sie tak upierasz przy "kosztach" wynikajacych z
uslugi rozmowy lokalnej, to napisz mi prosze czym sie te (twoim zdaniem
zerowe) koszta rozmowy lokalnej roznia od np. rozmowy miedzymiastowej
czy tez miedzynarodowej? Skoro mowisz ze jest to tylko kwestia urzadzen
ktore dawno temu ktos kupil i juz go nic nie kosztuja, to moze
miedzymiastowe tez powinny byc gratis? A miedzynarodowe symbolicznie, bo
ktos musi placic za zajeta orbite geostacjonarna :)

pozdrowionka

Michal

--
 Michal Rok,  for PGP key & home page see http://www.waw.pdi.net/~mrok/