Re: Bez komentarza...

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 03 Jan 1999 - 20:28:09 MET

"I.r. tete" <telefony_at_radiolink.net> writes:

> Dokładnie. Przecież niewielki procent (na razie, mam nadzieję) korzysta
> z internetu,
> z tego niewielkiego procenta pewnie i tak 80% nie ma pojęcia skąd ściągnąć
> i jak
> zainstalować program do przesyłania głosu na IP. Przecież chyba nie
> twierdzicie, że
> czat zagrozi normalnym rozmowom telefonicznym - tak nas... w głowach to
> my jeszcze
> nie mamy.

Zagrozi. Moze nie w obecnej formie, ale zagrozi na pewno. Po prostu
komutacja pakietow jest lepsza pod praktycznie kazdym wzgledem
od komutacji polaczen, i po prostu w ogole nie oplaca sie instalowac
centrali na np. 10tys. numerow, jesli wystarczy zainstalowac router
na 10tys. portow. Sam router bedzie tanszy od centrali, a siec zbudowana
przy uzyciu routerow bedzie jeszcze bardziej tania niz siec central.
Naturalnie moze okazac sie, ze zamiast 10 tys. numerow wystarczy nam
5 tys. portow, gdyz wiele firm i osob prywatnych kupi tylko np. 1 port
(odpowiednio szybki), zamiast kilku linii.

Gdyby robic to teraz, kazdy port kosztowalby np. 2 tys. zl, i potem
pewnie ze 300 zl miesiecznie. Ale za pare lat bedzie to 500zl
i 100 zl miesiecznie, a to juz bedzie moglo zastapic telefony.

--
Krzysztof Halasa