Re: Bez komentarza...

Autor: J.F. (jfox_at_friko6.onet.pl)
Data: Fri 01 Jan 1999 - 18:37:56 MET

On Thu, 31 Dec 1998 16:34:55 GMT, rudy102 wrote:

>Masz racje chodzilo mi o ryczalt.Dla mnie to prawie to samo.
>Abonamnet czy ryczalt co za roznica - wazne zebym placil okreslona sume
>pieniedzy i mogl dzwonic do woli.

Wcale nie musi byc abonament czy ryczalt - wystarczy ze beda tansze
impulsy. Moze nawet lepiej bedzie jak wychodzac do kina wylaczysz
modem :-)

>Tam jest zbyt silna konkurencja. Dojdzie do tego, ze miedzy okreslonymi
>krajami bedziesz mial nawet ryczalt na rozmowy miedzynarodowe. Inaczej
>ludzie przesuna rozmowy miedzynarodowe na net poprzez indywidualne wywolania
>oraz poprzez firmy swiadczace takie uslugi.

net sie zapcha i nie da sie telefonowac, albo duzi providerzy podniosa
ceny malym :-)

>Niektore tak moze i robia. Moze sa to te ktore oferuja nizsze ceny, ale co
>to za roznica.
>Ustawiasz automatyczne logowanie do sieci, tak wiec generalnie skonczyloby
>sie na bezsensownym biciu piany.

Zawsze mozna skomplikowac zasady bilingu i obciazyc tych co sie lacza
24/24. Trzeba tylko chciec. A podejrzewam ze coraz bardziej chca - w
czasach kiedy ustalal sie ryczalt 20$ modemiarzy bylo niewielu.

>Co Ty wygadujesz. Jak tego nie rozumiesz to zostaw rozumienie innym. Moze
>jestes rzecznikiem prasowym TPSA? Jesli tak, to przy okazji powiedz mi
>dlaczgo Twoj serwer odbija moja poczte?;-)

Aktywny protest przeciw TPSA ?

>Robisz analize przedsiewziecia i wiesz, ze Twoi klienci przy uzaleznieniu
>oplat od czasu korzystania z uslugi wygeneruja Ci jakis okreslony ruch i
>czesto sie okazuje ze ten ruch bedzie dla tych klientow staly. Np. Twoj
>sredni klient wygeneruje ruch na 60 zl na lokalnych polaczeniach miesiecznie
>i w oparciu o taki ruch musisz oprzec cala analize. Jednak Ty jestes cwany
>lis i wprowadzasz ryczalt np. na poziomie 150 zl miesiecznie. Wiesz, ze
>bedzie Ci sie to oplacalo, bo przy 60 zl masz tylko 20 zl zysku, ale przy
>150 zl miesiecznie Twoj zysk osiagnie np. 70 zl.

Tylko ze musisz dolozyc laczy miedzycentralowych. I modulow
laczeniowych w centralach. Bo obecnie projektowane sa tak ze zaklada
sie ze jednoczesnie rozmawia niewielki procent abonentow.

Jesli jeszcze w tej cenie oferujesz internet to koszta rosna - i to
wielokrotnie. Chyba ze posadzisz 10 tys modemow na laczu 256kbps :-)
A kiedy sie zwroca urzadzenia dostepowe ? Jeden modem jest tani -
sprobuj zainstalowac setke - ceny beda w dziesiatkach tysiacy $.

Jest jeszcze inna wersja - ryczalt wprowadzamy na rozmowy miejscowe, a
modemow nie instalujemy :-) Jak kto glupi niech placi :-)
Oczywiscie dogadujesz sie wtedy z innym providerem - jesli chodzi o
lacza stale, to obecnie biora chyba min 300zl za modem 33600 :-)

>Wobec tego wprowadzasz ryczalt i osiagasz zyski,
>ktore mialbys przy normalnej taryfikacji, ale
>niestety przy liczbie abonamentow wyzszej o np 3 razy.

Nie osiagasz, bo kto dzwoni mniej nie chce ryczaltu. Ryczaltu
chca Ci ktorzy dzwonia wiecej. Skoro dzwonia - widac maja potrzebe,
i tak beda dzwonic :-)

>Caly bajer polega na tym, aby jak najwczesniej wprowadzic ryczalt na net.
>Dla firm telekomunikacyjnych jest to szansa na ogromne zyski, bo liczba
>internautow w Polsce rosnie rocznie w tempie 60%, ale ich generowany ruch
>jest maly ze wzgledu na wysokie ceny polaczenia.

Z punktu widzenia TPSA - powiedzmy sobie szczerze - obecnie kazdy
placi tyle na ile go stac. Wprowadzenie ryczaltu na jakims poziomie
spowoduje ze iles % zaplaci mniej, czasem znacznie mniej, pewien %
zaplaci do 20-30% wiecej - bo jak ktos obecnie ogranicza sie do
100zl/m, to watpie czy chetnie zamieni sie na ryczalt 200zl/non-limit.

Wplyw gotowki bedzie mniejszy, koszta wieksze. Tak to jest - poki sie
jest monopolista to nie ma co cen zmniejszac. Ty tez nie walczysz
o ryczalt dlatego zeby placic TPSA wiecej, prawda ?

A ze to dla firm wielka szansa - zgadzam sie. Jest tych telefonii
kupa, szukaja klientow - ale jeszcze chyba zadna nie przyszla do
klienta proponujac "u nas inet dwa razy taniej".
IMHO - czysta glupota.
A - zdaje sie ze Cuprum2000 i Elnet tak proponuje :-).

>I tak wprowadzenie ryczaltu
>na net, przyniesie telekomunikacji tylko same korzysci,

Ponownie zapytam - czy tak prosisz o ryczalt zeby wplacac do TPSA
wiecej ? :-)

>ale TPSA to taka dziwna firma, ktora ma 5000 modemow na Polske,
Chyba nie doceniasz TPSA.

> a juz dzis ta liczba powinna
>byc z powodzeniem wyzsza o 30%, byc moze nawet i wiecej.

Powinna byc. Ale kto ci kaze korzystac z TPSA - jest tylu providerow
ktorych modemy nie sa wiecznie zajete :-)

>Co to dla Ciebie jest niepotrzebny ruch. Dla firm telekomunikacyjnych ruch
>jest jak najbardziej tym o co one walcza, bo to przynosi im zyski. Za darmo
>tego nie robia. "Ruch w interesie";-)
>Tak obciazam ruch centrala <--> ISP, ale nie centrala1-centrala2-centrala3.

Pod warunkiem ze ISP jest przylaczony do tej centrali. Tyle ze sam
ruch internetowy kosztuje - a rzadko kiedy konczy sie w tym samym
miescie ...

J.