Re: Pomocy! (kto jeszcze podlaczy do infostrady?)

Autor: J.F. (jfox_at_friko6.onet.pl)
Data: Mon 21 Dec 1998 - 00:12:36 MET

On 18 Dec 1998 15:12:05 GMT, Zbigniew Zych wrote:

>Chyba się nie da dzierżawić łšcz osobom trzecim.
>Jeœli już to ja wykupuję łšcze do Internetu przez NASK, a NASK
>płaci wszelkie opłaty za łacze TPSA.

Da sie i w druga strone - placisz tepsie za kabelek do siedziby
providera, i providerowi za podlaczenie kabelka do routera.

>O ile się orientuję, na wszelkie kable pomiędzy budynkami monopol
>ma TPSA, albo trzeba specjalne zezwolenie/koncesję.

Nie ma prawnej wylacznosci. Natomiast ma faktyczny monopol -
nie ma innych operatorow dysponujacych kabelkami w wiekszej ilosci.
Ale czasem sie zdarzaja, i jesli maja koncesje to moga swiadczyc
uslugi.
No i nowi operatorzy telefoniczni - koncesje maja, kabelki klada,
ale kabelkow jeszcze niewiele gotowych posiadaja.

A polozenie wlasnego kabelka najczesciej jest zupelnie nieoplacalne -
setki papierkow - zezwolenia na rozkopanie, projekty, olbrzymie
koszta, itp.

>(zezwolenie, być może np. na obiektach zamkniętych skali: Huta
>Sendzimira, Stocznia, etc... wystarczy zezwolenie, albo coœ takiego).

W ogole nie jest potrzebne - minister zwolnil. Inaczej wypadaloby
zlikwidowac wszystkie wewnetrzne telefony huty czy stoczni :-)

>Znam przypadek obecnie dzierżawki od Netii - jej własnymi kablami.
>Na terenie działania Netii (uwaga: NIE w Krakowie).
>Tyle że z punktu widzenia technicznego jest to dziwna dzierżawka,
>podobno panuje na niej jakoweœ napięcie i w częœci leci to
>cyfrowo, Zyxele na tym poszły, ale NIE w trybie "&L1", tylko "ATA/ATD".
>Nie znam szczegółów - jedynie konfigurowałem oprogramowanie. Zdalnie.

Pewnie nie maja zapasowych kabelkow, wszystko konczy sie w najblizszej
centrali, a miedzy centralami swiatlowodzik. Tylko troche mnie to
dziwi - &L1 tez powinien dzialac ... Chyba ze ATD z numerem i umowa z
operatorem ze oplata bedzie 200zl/miesiac a nie 0.2zl/3min ..

J.