Re: Pomocy! (kto jeszcze podlaczy do infostrady?)

Autor: Zbigniew Zych (zych_at_use.address.from.sig.onet.pl)
Data: Fri 18 Dec 1998 - 16:12:05 MET

Kamil Sumara <kamil_at_WYTNIJTO.cheerful.com> wrote:
> 2. Czy firma ISP podlaczajaca sie do NASK-u, dzierzawi lacze od NASK
> (a ten od TP SA) czy bezposrednio od TP SA (z kim podpisuje umowe)?

Chyba się nie da dzierżawić łącz osobom trzecim.
Jeśli już to ja wykupuję łącze do Internetu przez NASK, a NASK
płaci wszelkie opłaty za łacze TPSA.

> 3. Czy Telbank oferuje wlasne podlaczenie do sieci - czy trzeba
> skorzystac z posrednictwa TP SA?

3 lata temu miałem w poprzedniej firmie łącze przez Telbank -
dzierżawka była od TPSA. Choć firma znajdująca się w tym samym budynku
nie miała dzierżawki od TPSA.

O ile się orientuję, na wszelkie kable pomiędzy budynkami monopol
ma TPSA, albo trzeba specjalne zezwolenie/koncesję.
(zezwolenie, być może np. na obiektach zamkniętych skali: Huta
Sendzimira, Stocznia, etc... wystarczy zezwolenie, albo coś takiego).

> 5. Czy inne firmy telekomunikacyjne np. Netia na terenach na ktorych
> maja koncesje moga swiadczyc uslugi w zakresie lacz - czy jest to
> wylacznie zastrzezone dla TP SA (pamietam, ze sieci komorkowe budujac
> swoja siec, byly zmuszone do korzystania z lacz dzierzawionych TP
> SA)?

Znam przypadek obecnie dzierżawki od Netii - jej własnymi kablami.
Na terenie działania Netii (uwaga: NIE w Krakowie).

Tyle że z punktu widzenia technicznego jest to dziwna dzierżawka,
podobno panuje na niej jakoweś napięcie i w części leci to
cyfrowo, Zyxele na tym poszły, ale NIE w trybie "&L1", tylko "ATA/ATD".
Nie znam szczegółów - jedynie konfigurowałem oprogramowanie. Zdalnie.

--
Zbigniew Zych         http://marlin.onet.pl/~zych/    mailto:zych-AT-onet.pl