Re: baza spamerow

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl)
Data: Sun 22 Nov 1998 - 12:01:40 MET

Jaroslaw Rafa <raj_at_wsp.krakow.pl> wrote:
: On Sun, 22 Nov 1998, Tomasz Kłoczko wrote:

:> Dlatego trzeba filtrować po IP.
:> Ja tam się nie szczypie. Wystarczy, że dostanę jeden jakiś list który
:> podpada pod spam to blokuję domene i adres IP z jakiego to przyszło.

: I mozesz w ten sposob wyciac jakis nic nikomu nie winny serwer...
: np. plearn.edu.pl... :-(
: IMHO rozwiazanie bezsensowne.

Wręcz przeciwnie. Prawie 100% śmiecia jakiego dostaję/dostawalkem pochodziło
z zagranicy. Prawie zawsze były to wyspecjalizowane firmy zajmujące się
technikami push więc to samo IP często wykorzystują na wiele adresów.
Co do polskich spamerów to zazwyczaj ostrzegam, że to co ktoś robi grozi
wycięciem domeny lub IP. Zazwyczaj skutkuje.

Nie wiem dlaczego mam się certolić w sytuacji gdy ktoś mi włazi do skrzynki
w buciorach nie przejmując się tym co ja o tym sądzę.

kloczek

Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl*