Re: baza spamerow

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 23 Nov 1998 - 06:54:30 MET

Jaroslaw Rafa <raj_at_wsp.krakow.pl> napisał(a) w artykule
<Pine.GSO.3.96.981122090528.20650B-100000_at_ultra>...

> I mozesz w ten sposob wyciac jakis nic nikomu nie winny serwer...
> np. plearn.edu.pl... :-(

  plearn nie byl taki "niewinny" i gdyby go nie wycinac - nic by sie tam
  nie zmienilo. Jednak sie zmienilo. I to jest plus.
> IMHO rozwiazanie bezsensowne.

  Wcale nie jest bezsensowne. Uwazam, ze spamerow powinno sie wycinac i to
  z "bledem tymczasowym":

  + administratorzy hostow _wykorzystywanych_ do relajowania bardzo szybko
    zauwazyli by problem i zaczeli sie masowo przed nim bronic
  + usluga rozsylania junk mail urosla by w cene - bo obciazyla by serwery
    do tego sluzace tonami niewyslanej poczty.
  NIestety takie rozwiazanie kosztuje tez i odbiorce, bo niektore systemy
  sa tak skonfigurowane zeby powtarzac rozeslanie co kilka-kilkanascie
  minut. "Prawdziwi" spamerzy coraz czesciej wyrzucaja takilist
  z kolejki...

  Przyjmowanie takich listow i odcinanie ich na poziomie odbiorcy moze byc
  rozwiazaniem sensownym z punktu widzenia odbiorcy niechcianej poczty.
  Nie "karze" jednak w zaden sposob jej nadawcow...