Re: Nask i jego 150 Mbps

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_wsp.krakow.pl)
Data: Sat 21 Nov 1998 - 09:05:44 MET

On Fri, 20 Nov 1998, Wojciech Myszka wrote:

> Jarek, nie denerwuj sie tylko mi wytlumacz czemu ciagle tak wlasnie jest.
> Zadne wzgledy techniczne nie przemawiaja za takimi rozwiazaniami, ale
> u "nas" (to jest wlasnie ta "Polska") ruch jest tak organizowany -
> wszystko biegnie via USA.
>
> Taki Wroclaw ma "wlasne" polaczenie do TPNETu, ma jakiestam polaczenie
> do POL34, o super laczach NASKowych nie wspominam. I wystarczy
> jakakolwiek mala awaria - jestesmy odcieci od swiata!
Nie bardzo cie rozumiem... Tzn.co? Macie lacza do NASKu i TPNETu, to co to
znaczy ze "wszystko idzie przez Stany"? Przeciez wlasnego lacza
bezposrednio do Stanow nie macie! Musi isc przez NASK, TPNET, albo POL34.
A jak sie laczycie gdzies z Polska, to tez idzie przez Stany???
To cos ktos ewidentnie pokopal w routingu. Taki Cyfronet ma lacza do NASKu
i TPNETu (na razie do POL34 jeszcze nie, i tu tez moglbym podejrzewac
cyklistow... ;-))), i nawet jak obydwa lacza do swiata (zarowno NASKowe
jak i TPNETowe) sa padniete, to cala Polska jest dla mnie bez problemu
osiagalna (no moza takimi adresami, co sa faktycznie podlaczone wprost do
Stanow, bo jest pare takich). Traceroute bynajmniej nie idzie przez Stany,
tylko uczciwie jak powinno... A routing do swiata ostatnio idzie glownie
przez lacza NASKowe, ale przedtem (np. w wakacje) nieraz widzialem, jak
sie przelaczal z jednego lacza na drugie - raz szlo przez NASK, raz przez
TPNET. Wiec ja uwazam, ze wszystko jest w porzadku.
Aha, AFAIK Cyfronet jest AS-em, wiec to moze byc pewna roznica w stosunku
do Was. Ale nawet jak nie jestescie AS-em, to majac wyjscia do NASKu i do
TPNETu routing do numerkow IP NASKowych powinien isc przez lacze do NASKu,
a do numerkow TPNETowych - przez lacze do TPNETu. Tylko routingu na swiat
sobie nie mozecie wybierac...
Jezeli jest inaczej to ktos cos skopal!!!
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl