Re: Jak TPSA identyfikuje dzwoniacego na 0202122 - forward

Autor: Janusz A. Urbanowicz (alex_at_eris.phys.uni.torun.pl)
Data: Mon 16 Nov 1998 - 14:08:16 MET

Darius Jack <dariusz_at_usa.net> writes:

> Pozostaje mi jedynie udzielenie ci rady, abys sie osobiscie zwrocil do
> AT&T i udostepnienie wynikow testow dla STU III.

Po co mi wyniki testów ? W instrukcji do STU wyraźnie jest napisane że
AT&T nie daje gwarancji że ktoś tego nie przełamie. Cytuje to Schneier
w Applied Cryptography 2nd Edition. Zobacz sobie.

> Niemniej nie widze wspolnego punktu dyskusji, zatem jezeli uwazasz
> inaczej to w indywiadulanej sprawie zwroc sie do wskazanego producenta
> tutaj AT&T, moze to bedzie dla ciebie autorytet.

Punkt dyskusji jest taki że na algorytm szyfrujący NIKT ci nie da
gwarancji, na żaden oprócz OTP ale wtedy sam się martw o dystrybucję i
niszczenie kluczy.

> Przyjmujac twoj tok myslenia, to kazdy kalkulator trzeba by najpierw
> testowac. A to robi fabryka, a algorytm to pracowuja np. informatycy.
>
> Jezeli powiesz , ze kalkulator nie zawiera gwarancji na prawidlowosc
> obliczen to to nie nazywa sie gwarancja, a testami i naturalnie fabryka
> moze ci je udostepnic.

A co to ma do rzeczy ? Z faktu że oni nie umieją przełamać algorytmu
nie wynika że taka rosyjska FSB albo świr z całą algebrą świata w
głowie tego nie przełamie.

Alex

--
Janusz A. "Alex" Urbanowicz, student of physics, Toruń DHP network admin
e-mail: Janusz.Urbanowicz_at_bofh.org.pl WWW: http://eris.phys.uni.torun.pl/~alex/