Re: Anonim

Autor: Marcin Debowski (agatek_at_utctu19.ct.utwente.nl)
Data: Sat 14 Nov 1998 - 16:19:55 MET

Ludzie sa z reguly nieufni wobec osob ktore siedzialy w wiezieniach, czy
tez maja np. wyglad kryminalisty (istnieje takie okreslenie, nieprawdaz ?).
Czy to oznacza ze kazda osoba ktora siedziala lub posiada opisany wyzej,
charakterystyczny wyglad, to zwyrodnialec ktorego nalezy sie obawiac ?
Oczywiscie nie ! Oznacza to natomiast, ze prawdopodobienstwo spotkania
osoby ktorej nie chcielibysmy spotkac, w ww. grupach jest wyzsze niz np. w
grupie 1000 przypadkowych osob. Jakie jest to prawdopodobienstwo, to juz
kwestia oceny indywidualnej.
I teraz dochodzimy do do sedna sprawy. Otoz twierdze, ze prawdopodobienstwo
spotkania "na sieci" kogos z kim nie chce miec do czynienia, w grupie
osob anonimowych jest znacznie wyzsze niz w grupie osob pospisujacych sie
prawdziwym imieniem i nazwiskiem. Z moich (i innych osob) doswiadczen
wynika, ze poslugiwanie sie pseudonimem w tego typu kontaktach jak
sieciowe, wskazuje w wielu przypadkach na niedojrzalosc emocjonalna
czlowieka ktory za owym pseudonimem stoi. Taka sobie odmiana smarkaterii.
Moze sa tacy co to lubia ale ja niewatpliwie do nich nie naleze a mam ponadto
przemozna chec obcowania tylko z tymi osobami z ktorymi chce obcowac.
W dodatku nie mam czesto najzwyczajniej ochoty i czasu na psycho-
socjologiczne eksperymenty sprowadzajace sie do rozstrzygania dylematu:
czy moze tym razem anonim okaze sie kims interesujacym cz tez jak to
zwykle bywa, pospolitym gowniarzem.

Zas co do tego po czym odroznic prawdziwe imiona i nazwiska od falszywych
to znow wyraze swoje przekonanie, ze w grupie osob uzywajacych tych
ostatnich, jest znacznie mniej wspomnianej wyzej gowniarzerii niz w
przypadku osob podpisujacych sie ksywkami nie brzmiacymi jak przyjete
nazwiska. A poniewaz osob ktore uzywaja falszywych, rzeczywiscie
brzmiacych imion i nazwisk nie ma az tak duzo, to razem do kupy nie ma
to wiekszego znaczenia.

--
Marcin Debowski
/\/ UTCT, http://www.pg.gda.pl/~agatek, agatek_at_utctu19.ct.utwente.nl