Re: Nieuczciwa (?) reklama ? (dlugie)

Autor: Darius Jack (dariusz_at_usa.net)
Data: Tue 10 Nov 1998 - 22:48:41 MET

Do tego mozna sie przyczepic.
Bo w Stanach nie ma zaleznosci miedzy zarejestrowana domena , a nazwa
firmy.
zasada jest kto pierwszy to lepszy.
Widac to zreszta po nazwie glownego rejestratora domen.
Poza tym problem wynika z ograniczenia, ze
firma to www.firma.com i nie moze byc free-textem,
a jednakowych nazw firm sa w swiecie setki i
jak ten pierwszy sie zarejestruje to innym pozostaje kombinowanie
co dodac do nazwy firmy w domenie.

Ale z kradzieza to sie nijak ma.
Mozna rejestrowac www.tofiki.com
www.najlepszy_ISP_provider.com

> [...]

To robi tez Internic , to robi tez glowny rejestrator domen,
bo z tego zyja, nawet bez odsprzedawania, po prostu biora za
posrednictwo w szybkiej rejestracji.

Pare szwedzkich firm

A niby kiedy je zyskalo.
A procesy sadowe to na jaki temat ?

Tak to brzmi reklama firm posredniczacych w rejestracji domen i dobrze,
bo z tego zyja, ale nie da sie i tak zarejestrowac
100 firm Export-Import pod jedna nazwa.

To jest problem leksykalny , jak zapisac w slowniku
nazwe firmy, skladajaca sie z kilku wyrazow z tego slownika.

Haslo kampanii chyba jest niezgodne z prawem marketingowym ("ukradl")
bo sugeruje mozliwosc odzyskania czegos, co do firmy nigdy nie nalezalo,
no chyba ze w Szwecji przysluguje potencjalne prawo do nazwy domeny,
www.firma.se, z uwagi na mala ilosc firm i mala gestosc zaludnienia.

Taka bzplatna usluge swiadczy 100 innych firm, ale zadna nawet nie
wspomina o kradziezy, bo to chyba jest nieuczciwe.
A jezeli juz twierdzicie ze "ukradl" to co, dochodzicie praw sadowych
w imieniu zleceniodawcy ?
Prosze o przeslanie wykazu wygranych spraw, orzecznictwa w tych
sprawach.

> W regulaminie NASKu czytamy:
> "NASK odmówi zarejestrowania nazwy domeny:
> [...]
> - która jest nazwą podmiotu prawnego nie związaną z wnioskodawcą."
> "NASK zastrzega sobie prawo do natychmiastowego usunięcia delegacji
> domeny, gdy zostanie mu doręczona decyzja Urzędu Patentowego lub wyrok
> sądu potwierdzające prawa innego podmiotu do nazwy. "

Ale do prawa innego podmiotu do nazwy czego, domeny ? czy nazwy jako
firmy >
Bo prawo do nazwy jako firmy np. supermarket to przysluguje ze 100
firmom w Polsce, prawo w rozumieniu zarejestrowania firmy w rejestrze
dzialalnosci gospodarczej pod nazwa supermarket .
A co ze spolkami , przeciez firma, czyli nazwa przedsiebiorstwa to
nie "nazwa firmy" , ale nazwa firmy Sp. z o.o. ( S.C.), Kowalski i
Nowak
czyli nie Supermarket , ale "Supermarket Sp. z o.o.", Supermarket S.C.

jak to sie legalnie, wedlug Nasku, tlumaczy na nazwe domeny to nie wiem,

ale chyba nie www.supermarketsp.z.o.o..pl ( bledna skladnia)

> Inna sprawa, że w praktyce wygląda to różnie. Słyszałem o również o
> polskich procesach w sprawie domen.
Przegranych , czy wygranych ?
Podaj szczegoly.

Jack