Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Fri 06 Nov 1998 - 18:47:27 MET

On Thu, 05 Nov 1998 21:05:38 GMT, futszak_at_tpsasux.kom (Wojtek Globus)
wrote:

>a nie prosciej zrobic normalne logowanie, ktore przy uzyciu skryptow i
>tak dziala blyskawicznie ???

Ale to nie zmienia kwesti nazwy hosta - a selekcje dostepu najprosciej
robi sie na poziomie hostname (wystarczy wpis w host.deny i maszyna
przestaje dla nas istniec).j Zas jesli staly bylby username przy
zmiennym hostname - to nijak nie zidentyfikujesz. Oczywiscie mozna
uzyc jakiegos mechanizmu ktory na podstawie username przeestawi
hostname na przypisany userowi w bazie danych (albo wygeneruje przy
pierwszym uzyciu)... Tyle ze w ten sposob baza puchnie - na kazdy
nymer bedzie paru userow, stad postulat odpiecia sie od numeru i
przypisywanie hostname do username, zwiekszenie bazy userow, a na
koniec - jak przestaniemy identyfikowac w powiazaniu z nr. telefonu to
kto mi zabroni zmieniac userid ile razy zechce? musialbys wprowadzic
biurokracje (podanie, zalacznik, rozpatrzenie przes BOK, nadanie
userid...jak z pelnym komercyjnym kontem), inaczej w ogole nie ma po
co zaczynac.

>alez nie ma sprawy, na razie dyskutujemy, gdyby numer z ktorego
>dzwonie sie identyfikowal myslalbym dokladnie tak samo :-)

>ale ciagle mnie zastanawia, czy nie mozna zastosowac NORMALNEGO
>LOGOWANIA Z HASLEM I USEREM ???

No wiec powyzej napisalem - kto przypisze username i haslo do
telefonu? Jesli automat - po grzyba glowe sobie zawracac podawaniem
jakiegos hasla (w koncu to durne ppp,ppp sluzy tylko i wylacznie
nabijaniu kasy tepsie, swoje sekundy, nawet ze skryptu, trwa), jesli
kazdy kiedy zechce - po cholere komu taka identyfikacja...

[...]

>ale tych korzystajacych z Internetu jest duzo, juz predziej raban
>podniosa ci, co nie moga sie dodzwonic na komorki do niektorych co
>sobie poodcinali anonymous-ow, a zapewniam Ciebie, ze dzwoniacych na
>komorki jest w Polsce znacznie wiecej niz korzystajacych z Interntu
>poprzez 0202122.

I moze w tym nadzieja na ucywilizowanie tego operatora?

Darek