Re: Prośba o wytłumaczenie

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 01:27:02 MET

Czy aby na pewno przeczytałeś to co napisałem? :)

> wystarczy że ktokolwiek pozna to nazwisko

Tak jak teraz wystarczy, że ktokolwiek pozna jakiś zastrzeżony
numer telefonu, sam znam takich kilkanaście i jakoś nikt z tego
powodu nie płacze.

> ale już nie będzie mógł napisać czegoś pod pseudonimem :-)

Będzie mógł, wystarczy że znajdzie serwer który nie poda dalej
identa a jedynie NNTP-Posting-Host. A jeśli takich serwerów nie
będzie... cóż, ja płakał nie będę :) chociaż jakoś wątpię, żeby
takiej możliwości nie było.

> poza tym argumentem darius jack'a był głównie udział w handlu internetowym,
> tzn. gdy ktoś złoży zamówienie na coś - musi podać dokładne dane - adres,
> nazwisko, etc...

I słusznie... ma przecież wybór, podać te dane i zostawić je
gdzieś skojarzone z identem, albo ich nie podawać; jest zresztą
jeszcze parę metod obejścia tego identa...

> możliwe jest zawsze (choćby losowo), ale brute force nie będzie
> potrzebna - wystarczy wyśledzić ;) tego kogoś choćby na newsach

Jak sam, z własnej woli się podpisał to nie widzę problemu.

> to już bez sensu... ale gdzie on tak twierdził? możesz podać message-id?

<3641BD8B.1098_at_usa.net>
-----
Przeciez pisalem, ze na szybszym serwerze to trzeba 7 min. na odwrocenie
idxxx = tel.
Element losowy nie ma znaczenia, jezeli dostep do znacznej czesci bazy
idxxx = imie, nazwisko , bedzie dostepny w logach serwerow www.
-----

> kiedyś sam się nad tym zastanawiałem - i doszedłem do wniosku, że
> teoretycznie jest to możliwe - ale kosztowałoby majątek (gdzie to
> wszystko składować?)

Toteż napisałem że to jest "jeszcze możliwe" - tylko że IMHO
raczej nierealne...

> mógłbyś to wytłumaczyć? jeżeli algorytm kodowania polega na losowaniu,
> to nic z powyższego zdania nie rozumiem...

Ja też nie rozumiem :-) ale:
<364177D9.5D19_at_usa.net>
-----
Na podstawie nawet 100 przykladkow mozna okreslic klase i typ algorytmu.
W Europie i w swiecie jest dopuszczonych i certyfikowanych do zastosowan
w telekomunikacji jedynie okreslona liczba algorytmow szyfrujacych i ich
certifikaty , wyniki testow sa dostepne wraz z tymi swiadectwami
certyfikujacymi.
Bedzie wiadomo czy to DES/RSA/crypt /...
-----

> hmmm.... czyżby na polipie każdy był w czyimś killfile? ;-) muszę
> się zacząć przyzwyczajać... :-)

Nie wiem czy jestem w czyimś killfile na polipie i mnie to
średnio interesuje... Jak ktoś nie chce czytać mniej lub bardziej
natchnionych wypocin mojego skromnego autorstwa to jego sprawa;
ja w żadnym wypadku nie zamierzam uciekać z killfiles, dlatego
też to napisałem.

--
[Jacek P. Szymański]##[smarkacz_at_anathema.eu.org]##[IRC: smarkacz]
[Network Admin]#######[ZmieńNa_Fanklub: http://hultaj.bti.pl/znf]