Re: Prośba o wytłumaczenie

Autor: Jacek Popławski (jpopl_at_kki.net.pl)
Data: Sun 08 Nov 1998 - 23:37:47 MET

smarkacz wrote:
>Jeśli będzie podany ident to rzeczywiście - przy czym żebym
>rzeczywiście łatwo mógł skojarzyć że np. vGewgMb1x4FNA@*.tpnet.pl
>to Jacek Popławski. Tylko podpisując post nazwiskiem zrobiłeś to
>sam, z własnej woli, podobnie teraz każdy kto czyta newsy może
>skojarzyć, że jpopl_at_kki.net.pl to właśnie Ty.

błąd
jpopl_at_kki.net.pl mogę zmienić w każdej chwili... :-)

>Z kolei ustalenie imienia i nazwiska osoby której przyklejono
>identa 3qn1CCZuRDaWq będzie co najmniej nietrywialne,

wystarczy że ktokolwiek pozna to nazwisko

>ponieważ on
>po pierwsze, wcale nie musiał pisać na newsy pod własnym
>nazwiskiem

ale już nie będzie mógł napisać czegoś pod pseudonimem :-)

poza tym argumentem darius jack'a był głównie udział w handlu internetowym,
tzn. gdy ktoś złoży zamówienie na coś - musi podać dokładne dane - adres,
nazwisko, etc...

>1. Że nie jest możliwe nieodwracalne (także przez brute force)
>przypisanie identyfikatorów do numerów telefonów;

możliwe jest zawsze (choćby losowo), ale brute force nie będzie
potrzebna - wystarczy wyśledzić ;) tego kogoś choćby na newsach

>2. Że znajomość pewnej części przypisań ident - telefon pozwoli
>dojść reszty tychże przypisań.

to już bez sensu... ale gdzie on tak twierdził? możesz podać message-id?

>* TPSA loguje cały transfer z numeru 0202122 (no, to jeszcze
>możliwe...);

kiedyś sam się nad tym zastanawiałem - i doszedłem do wniosku, że
teoretycznie jest to możliwe - ale kosztowałoby majątek (gdzie to
wszystko składować?)

>* Wystarczy 100 przypisań plaintext - ciphertext żeby określić
>klasę algorytmu kodowania (w zasadzie nawet więcej, chodziło o
>przypisanie identyfikatorów które wcale nie musi być kodowaniem);

mógłbyś to wytłumaczyć? jeżeli algorytm kodowania polega na losowaniu,
to nic z powyższego zdania nie rozumiem...

>ps. Przepraszam wszystkich, którym właśnie wyskoczyłem z killfile
>i obiecuję przez dłuższy czas nie zmieniać adresu.

hmmm.... czyżby na polipie każdy był w czyimś killfile? ;-) muszę
się zacząć przyzwyczajać... :-)