Re: Prośba o wytłumaczenie

Autor: Darius Jack (dariusz_at_usa.net)
Data: Sun 08 Nov 1998 - 18:01:44 MET

Jacek Popławski wrote:

> Przeczytałem prawie całą dyskusję na temat jawności połączeń z 0202122
> (i tematach pochodnych) i nie rozumiem jednej rzeczy. Ktoś stwierdził, że
> po wprowadzeniu stałej identyfikacji (tzn. nie losowej jak teraz) będzie
> można łatwo skojarzyć identyfikator z imieniem, nazwiskiem, nr. telefonu,
> etc, etc... Brzmi to sensownie - bo przecież gdy wyślę np. newsa i będzie
> tam podany mój ident oraz moje nazwisko to jest naturalne że każdy kto
> tego newsa przeczyta będzie mógł te dwie rzeczy ze sobą skojarzyć.
> W odpowiedzi na temten zarzut chyba kilkanaście osób napisało, że osoba
> [...]
Jest jak napisales.
Niemniej inet nie zyje w prozni prawnej i obowizuje co najmniej
5 ustaw go regulujacych, jak i masa rozporzadzen.
Znajomosc tych regulacji przez adminow www wymagalaby od nich wiedzy
prawniczej, zatrudniania radcy prawnego, wloczenia sie po sadach,
prokuraturze itd. w sprawach o naruszenie tajemnicy korespondencji,
naruszenie tajemnicy danych osobowych itp.

Jedynie duzych IPS na to stac, stad drobniejsi bagatelizuja problom, bo
nie maja kasy.
Nietrudno znalezc analogie miedzy Poczta tradycyjna a Inetem.
Tyle ze poczta ma swoja ordynacje, Ministra, struktury administracyjne,
a ISP to mkoxze byc firma jednoosobowa.

Sa rozwazane propozycje wykupywania przez ISP polisy ubezpieczeniowej od
odpowiedzialnosci cywilnej z tytulu prowadzonej dzialalnosci jak i
propozycje korporacji ubezpieczajacej ISP.
Bo bez tych gwarancji to pojawiaja sie komentarze,
a ja to od czasu do czasu to ....
ja to archiwizuje to i to...

czyli dowolnosc.
Dla firm prowadzacych biznes przez internet jest to zniechecajace,
bo tak naprawde to nikt nie gwarantuje , ze nie bedzie czytal prywatnej
poczty, a okazja nadarza sie 24 godziny/dobe.
I to nie dotyczy ISP, ale ciekawosci ludzkiej,
w stylu,
a ciekawe co tam Stachu o mnie mysli i na mnie pisze ...

UE te regulacje wprowadzi , ale mozna by wprowadzic dobrowolne
deklaracja ISP wobec klientow.

i. w przypadku kazdego przypadku naruszenia tejemnicy korespondencji
wyplacamy zainteresowanemu odszkodowanie w wysokosci 1000 $.
itp.