Re: Bezpieczne kodowanie VIP ow w WWW przez 0202122 bylo re: Jak TPSA identyfikuje dzwoniacego na 0202122 - forward

Autor: smarkacz (jps_at_NOSPAM.bti.pl)
Data: Thu 05 Nov 1998 - 23:49:49 MET

on Thu, 05 Nov 1998 21:03:04 GMT, Darius Jack wrote:

> Numer telefonu to min. 7 znakow 0-9.

No to chcesz spróbować czy nie? A jeśli chodzi o znajdowanie
algorytmu kodowania to z tego co pamiętam im więcej danych masz
zakodowane, tym lepiej.

> Ilosc certyfikowanych algorytmow kodowania jest znana , gdyz sa opisane
> i z nazwy wymienione.

Blah. Jednorazowe, losowe przypisanie w zasadzie trudno nazwać
kodowaniem - co nie znaczy że nie będzie skuteczne. W tym wypadku
to nawet jedyne wyjście - żaden algorytm działający
deterministycznie nie da się tu zastosować.. no chyba że SHA z
tajnym saltem.

> Oczywiscie kazdy moze w domu pisac algorytmy, ktore i tak nie wejda do
> uzytku komercyjnego.

Tego nie byłbym taki pewien... (nie, ja nie piszę algorytmów
kodowania)

> Mozna uzywac kluczy sprzetowych, ale tutaj tez jest 5-10 znanych
> producentow na swiecie i zasad kodowania jest ogolnie opisana i znana.

Blah. Mowa była o sprzętowych generatorach liczb losowych - też
dość dokładnie wiadomo jak działają, tylko że to nic nie daje :>

--
[Jacek P. Szymański]#[jps_at_bti.pl]#[htc_at_iname.com]#[IRC: smarkacz]
[Network Admin]#######[ZmieńNa_Fanklub: http://hultaj.bti.pl/znf]