Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego bylo: Re: anonimowosc polaczen z TPSA

Autor: Grzegorz Szyszl'o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 30 Oct 1998 - 15:08:50 MET

Darius Jack <dariusz_at_usa.net> wrote:

>Pewnie chcialbys poczytac kto sie z czym laczy i co pisze .

albo chcialbym wiedziec, kto z uporem maniaka proboje mnie fingerowac.
mowi ci to cos ?

>A niby na jakiej podstawie twierdzisz, ze nie tworzy sie taki log i nie
>jestes identyfikowalny przez TPSA gdy dzwonisz na 0202122.

nie mam dostepu do tych informacji, wiec dla mnie ten log nie istnieje.
ze centrale robia taki log, o tym oczywiscie wiem. nie chodzi mi przeciez
o udostepnienie logu z kazdego telefonu, lecz wylacznie logu z dzwoniacych
na tpsa, i to dostepnego wylacznie po wstawieniu poszukiwanego numeru IP
i godziny, z rozpietoscia do dwoch godzin.

>Tak jak sie tworzy z bazy danych listing twoich polaczen telefonicznych
>(do rachunku), tak samo, z tej samej bazy danych tworzy sie listing kto
>dzwonil pod numer 0202122 ( 24 h x 365 dni).

i wlasnie chodzi mi o dostep do informacji wylacznie w odniesieniu
polaczen do internetu czyli 0202122 .

>rozwiazanie
>
>Nie ma anonimowosci dla TPSA, jest anonimowosc wobec osob trzecich, a
>niby dlaczego ktos laczacy sie z serwerem zdjec golych babek ma byc
>opisany z imienia i nazwiska dla wszystkich sasiadow i pracodawcy ???

chyba czegos nie rozumiesz. przeciez nie prosze o wykaz zestawien
tras TCP/IP , lecz o podanie numeru telefonu, skojarzonego ze wskazanym
numerem IP. uzyskujac sam numer skojarzony z czasem, nie mam mozliwosci
stwierdzenia co kto robi. chyba ze akurat puka do hosta nad ktorym mam wladze.

>A tyle, ze byloby to naruszenie prywatnosci i tajemnicy np.
>korespondencji.

jakiej tajemnicy korespondencji ? wyjasnij mi mechanizm, jak ja znajac
skojarzony w PRZESZLOSCI numer, moge przechwycic czyjekolwiek dane.
slucham..........

>A taki log to inaczej baza danych chroniona ustawe o ochronie danych
>osobowych i udostepnianie takich informacji , nawet przez TPSA jest
>karalne.
>Jack

numer telefonu nie jest atrybutem danych osobowych.
tak samo znajac numer telefonu, nie moge stwierdzic do kogo jest
on przypisany. chyba ze dokladnie przewertuje ksiazke telefoniczna,
ale to juz tpsa lamie ustawe o danych osobowych wpisujac numer telefonu
skojarzony z miejscem zamieszkania, i imieniem nazwiskiem osoby.

udostepnianie samego wykazu telefonow dzwoniacych do internetu,
nie ma wg. mnie nic wspolnego z ustawa o ochronie danych osobowych.

a nawet jesli, to:

1.ustawa przewiduje, ze osoba moze sie zgodzic na udostepnianie jej danych.
2.w komunikacie powitalnym na ppp tpsa mozna zamiescic info, ze
     dane beda przetwarzane w celu .......... laczac sie, uzytkownik
     automatycznie wyraza zgode na przetwarzanie tychze danych.

czyli sprawa jest czysta, chociaz ja osobiscie nie widze potrzeby
zamieszczania takiego komunikatu.

wiec co o tym mylisz ?