0202122 identyfikuje dzwoniacego bylo: Re: anonimowosc polaczen z TPSA

Autor: Darius Jack (dariusz_at_usa.net)
Data: Sun 25 Oct 1998 - 01:18:19 MET DST

0202122 identyfikuje dzwoniacego i co z tego, ze TPSA ma takie
informacje, niewatpliwie robi z nich uzytek policja, inne agendy, ale
zeby mowic o tym kazdemu.

To juz najlepiej wywieszac na tablicy ogloszen w TPSA kto dzwoni
najwiecej i z kim rozmawia i o czym i przyznac mu premie.

Grzegorz Szyszl'o wrote:

> [...]
> przez uzytkownikow na ich lacza ppp. dlaczego ?
>
> 1.skoro ja jestem przylaczony laczem stalym, to jestem identyfikowalny.
> niby czemu abonent tpsa w inecie ma byc nieidentyfikowalny ?
>
> jak to zrobic ?
> mysle ze czas jakos naklonic tpsa, by zrobil serwis identyfikacyjny.
> na czym to by mialo polegac ?
>
> 2.zeby byl tworzony log, w ktorym by sie znajdowaly informacje
> na temat czasu (start/koniec) polaczenia, i numeru telefonicznego
> (o ile to mozliwe, przewaznie tak) z ktorego polaczenie zostalo nawiazane
> 3.ten log powinien byc dostepny publicznie

Pewnie chcialbys poczytac kto sie z czym laczy i co pisze .

> 4.powinien byc udostepniany przez serwis bazy danych. bym mogl
> wpisac poszukiwany numer IP, date, oraz zakres godzin ktore chce sprawdzic
>
> Mysle ze to ukruciloby wiele fajerwerkow, jakie naplywaja ze strony tpnetu.
> po prostu ludzie czuja sie bezkarni, bo sa w pelni anonimowi.

A niby na jakiej podstawie twierdzisz, ze nie tworzy sie taki log i nie
jestes identyfikowalny przez TPSA gdy dzwonisz na 0202122.

Tak jak sie tworzy z bazy danych listing twoich polaczen telefonicznych
(do rachunku), tak samo, z tej samej bazy danych tworzy sie listing kto
dzwonil pod numer 0202122 ( 24 h x 365 dni).

rozwiazanie
> przedstawione powyzej, dla wielu uzytkownikow urkruciloby nanonimowosc.

Nie ma anonimowosci dla TPSA, jest anonimowosc wobec osob trzecich, a
niby dlaczego ktos laczacy sie z serwerem zdjec golych babek ma byc
opisany z imienia i nazwiska dla wszystkich sasiadow i pracodawcy ???

> Co na to osoby odpowiedzialne za serwisy internetu w tpsa ?

A tyle, ze byloby to naruszenie prywatnosci i tajemnicy np.
korespondencji.
A taki log to inaczej baza danych chroniona ustawe o ochronie danych
osobowych i udostepnianie takich informacji , nawet przez TPSA jest
karalne.
Jack