Re: anonimowosc polaczen z TPSA

Autor: Ziemek Borowski (ziembor_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL)
Data: Sun 25 Oct 1998 - 15:46:12 MET

Sun, 25 Oct 1998 14:44:47 +0100, Grzegorz Ciaglo na pl.listserv.polip napisał:
>Dostep do sieci robi sie tak łatwy i powszechny (stałe IP, TPSA,
>Provajderka, Terminale dworcowe czy lotniskowe, I_Kwiarenki, telefon
>GSM -> I_bramki itd itp) ze logowanie i sprawdzanie każdego traci
>wszelki sens.
polemizowałbym. Nie chodzi o udostępnianie danych teleadresowych.
Chodzi o jednoznaczną identyfikację lokalizacji. Bez zabaw z stylu:
z tego IP atakowano nas w godzinach od 10:11:11s do 10:12:12s....
i potem wyciąganiu tych danych z billingu...

Tak by można było blokokować dostęp takiemu użytkownikowi,
a nie od razu całej podsieci. Ideałem byłoby albo wyposażenie
rapportów w identy zwracające unikalny ciąg znaków (nie koniecznie
autentyczne dane osobowe, a coś co jest przydzielane na stałe danemu
numerowi telefonu spod którego się dzwoni... albo wręcz DDNS i hostname
tworzone w ten sam sposób.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z niebezpieczeństw tego typu
operacji (stąd już tylko krok do identyfikacji identyfikator <-> autor,
ale o to w gruncie rzeczy chodzi ;-).

prosimy...

--
Ziemek Borowski ZB137-RIPE http://faq-bot.ziembor.waw.pl/zmb/