Re: anonimowosc polaczen z TPSA

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Sun 25 Oct 1998 - 17:43:07 MET

Grzegorz Ciaglo <sinc_at_kki.net.pl>:
> Witam
> Dostęp do Inetu za pomocą TPSA powinien pozostać anonimowy Jeżeli jestem
> w sieci ze stalego IP moge zachowac anonimowosc korzystajac z jakiegos
> remailerów, anonymizerów, gatewayow, frikohotmailów czy formmailów. To
> samo bede mógł uzyskac jezeli TPSA wprowadzi bzdurną identyfikację,

nie calkiem o to chodzi. Chodzi o bezposrednie polaczenia z IP,
za ktory nikt nie odpowiada (bo znajdz tu szybko odpowiedzialna
osobe w TPSA). U normalnego providera, jesli uzytkownik zachowuje sie
nieprzyzwoicie, to administrator moze jakos interweniowac
(do rozwiazania umowy i likwidacji konta wlacznie).
A w TPSA ?

> która uderzy nie w spamerów czy rozrabiaki ale w tych uczciwych, których
> ci wcześniejsi zaczną analizowac i rozpracowywać

Zakladasz, ze uczciwy=glupi, a nieuczciwy=inteligentny ?

> Dostep do sieci robi sie tak łatwy i powszechny (stałe IP, TPSA,
> Provajderka, Terminale dworcowe czy lotniskowe, I_Kwiarenki, telefon
> GSM -> I_bramki itd itp) ze logowanie i sprawdzanie każdego traci
> wszelki sens.

nie traci. u providera moge poprosic o interwencje administratora.
polaczenia z terminali dworcowych moge filtrowac (zreszta nikt
nie bedzie mial dosc czasu i spokiju przy takim terminalu, zeby realizowac
w ten sposob jakies powazne naduzycia sieci).

> Osobiscie jestem przeciwny udostępnianiu Danych treleadresowych typu
> CLIP czy Phone_number_adress osobom niepowołanym bez poinformowania i
> zgody ze strony właściciela tych danych. Jeżeli ktoś nie rozumie
> zagrożeń związanych z ich analizą to niebawem się obudzi z ręką w
> nocniku[1]

> [1] mam na to pare autentycznych przykładów

A moze jesli ktos nie ma nic na sumieniu, to nie ma sie po co ukrywac ?

--w