Re: bylo: Re: Likwidacja Internetu przez TPSA 0202122

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Thu 22 Oct 1998 - 18:17:45 MET DST

Rafal Maszkowski <rzm_at_galera.icm.edu.pl>:

> Zakladam, ze z typowego modemu providera korzysta ok. 10-20 osob. Moja metoda
> rzeczywiscie liczy osoby usrednione, tzn. 5 uzytkownikow typowych + 1 3-krotnie
> bardziej intensywny i 9 3-krotnie mniej intensywnych to razem 5 + 1*3 + 9/3 =
> 11 osob usrednionych. Przyklad jest uproszczony, ale chyba widac o co chodzi i
> pingiem nie da sie tego sprawdzic (przerwy w pingowaniu? trudno odroznic zaniki
> lacznosci i straty pingow od prawdziwych przerw, chociaz mozna by sprobowac).

nawiasem mowiac, roznica miedzy czynnikiem 10 a 20 dla jednego adresu IP
jest dosc duza.

> Ty piszesz raczej o sprawdzaniu sredniego obciazenia modemow, ale takie dane nie
> daja wiele - zakladam, ze adresy, czy dynamiczne czy pol-dynamiczne (pomijam
> statyczne) widac podobnie i te 10-20 osob jest sredniodobowo. Chociaz TP,

no cos Ty, na przyklad z mgokieli-ppp.icm.edu.pl korzysta jedna osoba,
chociaz to ten sam modem, ktorego uzywa kozinska-ppp.icm.edu.pl.
Modem ten sam, a IP rozne.

> [...]
> co dzwoni czasem, moze sie zniechecic i przestac bo zajete ciagle i pojdzie do
> innej firmy bo tam zawsze dziala i pomagaja skonfigurowac, tym samym statystyka
> sie wyrowna).

> W przypadku dostepu anonimowego moga sie zdarzac tacy co wloguja sie raz na
> kwartal - czy to sa uzytkownicy Internetu? Zreszta widze w ogole duze trudnosci
> w dalszym dzieleniu wlosa na czworo z tego powodu. Dopiero po otrzymaniu danych
> od Wojtka M. (albo z pingow, ale to toporna metoda) i porownaniu rozkladu
> czasowego ze zwyklym providerem mozna zobaczyc w ktora strone ten wlos kroic.

no tak. czy liczymy tych, ktorzy spedzaja przynajmniej godzine dziennie
na modemie, czy innych tez ?

--w