Re: bylo: Re: Likwidacja Internetu przez TPSA 0202122

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_galera.icm.edu.pl)
Data: Mon 26 Oct 1998 - 18:02:25 MET

In article <70nlr9$pju$1_at_sunsite.icm.edu.pl>, Wojtek Sylwestrzak wrote:
>nawiasem mowiac, roznica miedzy czynnikiem 10 a 20 dla jednego adresu IP
>jest dosc duza.

Trudno jest policzyc dokladnie bez danych od wielu providerow. Przy wyliczeniach
porownawczych mozna przyjac jakas 1 liczbe z tego zakresu, blad nie bedzie az
tak duzy jak rozrzut miedzy 10 a 20.

>no cos Ty, na przyklad z mgokieli-ppp.icm.edu.pl korzysta jedna osoba,
>chociaz to ten sam modem, ktorego uzywa kozinska-ppp.icm.edu.pl.
>Modem ten sam, a IP rozne.

Taka sytuacja to wyjatek. Mozna probowac odfiltrowac, ale poniewaz na ogol nie
wiemy kto uzywa statycznego PPP to proba oddzielenia wiecej popsuje niz naprawi
z statystyce, zwlaszcza porownawczej.

>no tak. czy liczymy tych, ktorzy spedzaja przynajmniej godzine dziennie
>na modemie, czy innych tez ?

Wg danych nt. rozkladu czasow korzystania w miesiacu (czy ja to pokazywalem
ostatnio czy jednak nie?) osob, ktore korzystaja mniej niz 1 h/miesiac jest od
11 do 27% (roznie w roznych oddzialach firmy skad mam dane). Mniej niz 4
h/miesiac (8 min./dzien) korzysta od 26 do 52%. Srednio (na usera) wychodzi od
11 do 36 h/miesiac. Mediana: od 4 do 13 h/mies.

R.