Re: co sie dzieje z dom.vr.pl ???

Autor: Kamil Sumara (kamil_at_navy.org)
Data: Wed 21 Oct 1998 - 17:32:38 MET DST

Tomasz Rutkowski napisa?(a) w wiadomo?ci:
<36065301.A643607C_at_irc.pl>...

>Od 5 miesiecy mam dozywotnie wykupione konto
>u providera w domenie dom.vr.pl

Ja sie cieszylem kontem dom.vr.pl tylko przez 3 miesiace, jednak
zaplacilem za 1 rok.

>Niestety, przez ostatni miesiac nie moge sie polaczyc do
>ich servera, nie dziala ich witryna, telefony przestaly istniec...
>
>mam tylko nadzieje, ze chlopcy nie zwineli sie i nie wyjechali na
Kanary

Patrz - wątek BANKRUT? Wedlug przedstawionego stanowiska firmy -
dzialalnosc zostala "zawieszona na czas nieokreslony". Serwery
obiecuja "w najblizszym czasie" podlaczyc, aby klienci mogli
wykorzystac oplacony czas...

>Na przyszlosc radzilbym wszystkim, aby upewnic sie czy
>nowy provider to solidna firma, inaczej moga zdazyc wam sie
>bardzo nieprzyjemne niespodzianki...

Nie wiem jak mozna uchronic sie przed takimi niespodziankami? Jak juz
tutaj wspominalem, doswiadczylem takich niespodzianek trzykrotnie.

Pierwsza firma to Ternet - wydawala sie pewna firma poniewaz nalezala
do jednych z najwiekszych w kraju oraz szybko sie rozwijala w calym
kraju zakladajc coraz nowsze regionalne oddzialy (o ile mi wiadomo
czesc z nich bylo niezaleznymi firmami dzialajacymi pod nazwa Ternet
na zasadach franchaisingu). Niestety nie uratowalo to przed
niespodzianka.

Druga firma Netpost, ktorej jedyna zaleta byla fajna domena
@poczta.com i niskie ceny. Upadla z klasa pozwalajac wykorzystac
swoim klientom oplacony czas za korzystanie z konta (nie wiem czy
wszystkim?).

Trzecia firma to poruszana tu VR.pl. Miala bardzo atrakcyjna oferte -
konta UNIX shell z WWW za jedyne 60pln rocznie lub o ile dobrze
pamietam dozywotnie za 90pln.
Jestem ciekawy jak firma zamierza sie wywiazac sie z zawartych umow
na dozywotnie konta. Mysle, ze uczciwe postepowanie to zwrot roznicy
miedzy cena konta rocznego i dozywotniego oraz umozliwienie
wykorzystania konta do zakonczenia okresu 1 roku (odsetki za roznice
miedzy tymi cenami bylbym w stanie podarowac firmie). Czy jednak
takie rozwiazanie jest mozliwe? Nie chce mi sie wierzyc ze ktos
dostanie jakikolwiek zwrot.

Jak sie zabezpieczyc? Ja uzywam uslugi forwardowania poczty w iname,
ktora jest dosyc niezawodna oraz godna zaufania (stabilniejsza od
wielu polskich prowajderow).

Kamil