Re: Malo kto Linuxa

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.info.pl)
Data: Sat 10 Oct 1998 - 08:21:58 MET DST

"Tomasz Kłoczko" wrote:

> Jeżeli ludzie na górze MS twierdzą dokładnie tak jak to przedstawiłeś to
> masz właśnie przykład ignorowania tego co się widzi.

Nie widze takich przykladow. Po prostu widoczne priorytetowe dzialania
Microsoft wskazuja na opanowywanie kolejnych segmentow rynku,
wypuszczajac tam produkty akceptowane przez masowego odbiorce. Za
miesiac gdzies bedzie kolejny segment: Microsoft pokaze program
graficzny, czego nie robil do tej pory (poprzednie byly albo tylko do
grafiki internetowej albo stnowily czesc systemu albo Office). Microsoft
bardzo udanie wszedl w rynek gier, rowniez z mojego prywatnego punktu
widzenia, bo Age of Empires uwazam za jedna z lepszych gier
strategicznych. Bedzie wchodzil w rynek sprzetu, w sensie akcesoriow
gro-multimedialnych, takich jak joysticki, glosniki, chyba tez karty
dzwiekowe. Slyszalem, ze przygotowuje zintegrowany z komputerem telefon.

> Poprostu MS sam siebie niszczy przez swoją ignorancje i zadufanie.

Ale ciagle ma najwieksza dynamike wzrostu ze wszystkich systemow
operacyjnych, co oznacza powiekszanie sie jego udzialu w rynku.

> Otóż już jakiś
> czas temu firma ta straciła prymat innowacyjności na rynku

Na rynku masowym innowacyjnosc ma mniejsze znaczenie niz na przyklad
swiatowy system dystrybucji. Gdyby pewnego pieknego dnia 100 mln ludzi
zapragnelo miec Linuxa, to nie dostarczylbys im nawet kopii systemu.

> Oczywiście tym wypadku nie mamy do czynienia z czymś co by powodowało, że za
> Linuxa ludzie oddwawali by życie ale nie ma praktycznie możliwości
> "rozbrojenia" ludzi

Nie ma, tylko ze ludzie uzywajacy Linuxa ani firmy go sprzedawajace nie
sa w stanie dzis zwiekszych nawet 10-krotnie rynku w ciagu roku.

Jaroslaw Zielinski

PS. Gdyby Linux mial 200 milionow instalacji i pracowalo na nim tyle
programow uzytkownych co na Windows i wspolpracowalo z nim tyle sprzetu
co z Windows, to jestem pewien, ze liczba glosow krytycznych o Linuxie i
pracy na nim bylaby porownywalna z obecna liczba na Windows. Poniewaz:
a) znalazlo by sie pare milionow tygodniowo padow systemu
b) znalazlo by sie pareset tysiecy ludzi wscieklych z powodu utraty
danych
c) znalazlo by sie pare zlych sterownikow i bledow w programach
d) skonczylo by sie to, ze nie wypada zle mowic o Linuxie
e) RedHat, Caldera i inni tez juz bylyby wielkimi przebrzydlymi
korporacjami
f) zaczely by sie opoznienia w wypuszczeniu nowej wersji WunderbarOffice
Pro for Linux 11.3
g) znalezlibysmy bledy w lokalizajci programow linuxowych
h) zaczelyby sie utyskiwania na pomoc techniczna, dokumentacje i tak
dalej