Re: Malo kto Linuxa

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_interdata.com.pl)
Data: Fri 09 Oct 1998 - 02:27:08 MET DST

Jaroslaw Rafa wrote:

> Dnia 8 Oct 98 o godz. 20:15, Robert Maron napisal(a):
> [...]
> Jarek ma po trochu racje.

Ja raczej uważam, że ogólnie to Jarek (znaczy Jarek Zieliński) nie do
końca ma rację. Jedno jest pewne - marketing Linuksowi jako produktowi
się przyda. Tutaj nie ma co polemizować. Zwróć uwagę, że ta polemika
przeszła od danych statystycznych, poprzez zarzut postawiony przez ogół
"Linuksiarzy", że są nieścisłe do Jarkowego stwierdzenia, że powinni się
postarać o lepsze, co ogół adminów skwitował, że nikt tego robi, bo ma
lepsze rzeczy do roboty, co z kolei jest wodą na młyn Jarka
wykorzystującego ten fakt do pokazania, że Linux nie ma szans się
rozwinąć, bo nikt nie dba o marketing.

Ale to ostatnie wcale nie jest prawdą, a tylko dyskusyjnym zawirowaniem
- gdyby nikt nie dbał o marketing Linuxa to by go po prostu nie było.
Przy obecnej wielkości nie miałby szansy się rozwijać bez emocjonalnego
i fachowego wsparcia użytkowników. A faktem jest, że się rozwija.

A dbałość o dane statystyczne to zupełnie inna sprawa. Ja sam uważam to
za lekko bezsensowne rejestrowanie się w jakimś linuxcounterze. A to
tylko dlatego, że większość ludzi podobnie, jak ja uważa to za stratę
czasu, bo nigdy takie coś nie złapie tej statystycznie krytycznej
większości userów. Natomiast zarzut Jarka o brak działania jest
absolutnie, totalnie i zupełnie nietrafiony. Gdyby nikt nic w tej mierze
nie działał, to nikomu nie chciałoby się dyskutować. A to, że demagogia
na temat dobroczynnego wpływu na internet firmy M. działa na ludzi jak
płachta byka i wywołuje takie dyskusje świadczy chyba dobrze o Marketing
Division, Linux Worldwide Inc. :-)

Michał

--
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 2148340
add: Michal Mosiewicz  *  Bugaj 66 m.54 *  95-200 Pabianice  *   POLAND