Re: Malo kto Linuxa

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 08 Oct 1998 - 20:54:18 MET DST

Dnia 8 Oct 98 o godz. 20:15, Robert Maron napisal(a):

> : PS. Rowniez dla celow merketingu Linuxa w Polsce.
> a co mnie to obchodzi?
>
> Jarku: podobna do mojej postawe prezentuje zapewne wielu adminow; w kazdym
> razie ja mam ciekawsze rzeczy do roboty...
Jarek ma po trochu racje.
Ja np. krytykujac publicznie Windows, co ciagle robie ;), powinienem moc
wskazac - np. moim studentom - sensowna alternatywe; bardzo chcialbym, zeby
ta alternatywa byl Linux, ale na razie z czystym sumieniem nie moge go
polecac jako alternatywy, poniewaz nie ma pod Linuxa tego oprogramowania,
ktorym dysponuje przecietny uzytkownik windy. Juz pal diabli rozne offisy,
choc oczywiscie chcialbym zeby byly, i to najlepiej darmowe; ale takie np.
encyklopedie multimedialne - zeby to uruchomic musisz miec winde (albo
Macintosha). Nie mowiac juz o innych, bardziej nietypowych rzeczach,
ktore przewaznie sa tylko w wersji pod winde, i to coraz czesciej
wylacznie 95+.
Powinno nam zalezec na tym, zeby Linux byl popularny, bo tylko wtedy beda pod
niego aplikacje; a jak beda aplikacje, dopiero wtedy bedzie mogl stanowic
sensowna alternatywe dla dominacji MS. Ktos tutaj pisal, ze jemu wystarczy to
co jest w Linuxie w ramach GNU itp. Owszem, jemu moze wystarczy, ale
przecietnemu userowi nie. A z drugiej strony tacy wlasnie ludzie, co to
"im wystarczy", potrafia odpowiadac na newsach przecietnemu userowi
skarzacemu sie na problemy z winda: "zainstaluj Linuxa". On *nie moze*
zainstalowac Linuxa, bo nie bedzie tam mial takich programow, z jakich
korzysta pod winda; a w koncu to o programy chodzi, nie o system. Wiec po co
takie glupie odpowiedzi. Zainstaluje Linuxa i co? I bedzie sobie mogl
popatrzec z zachwytem, jak stabilnie mu chodzi komputer... kiedy nic nie
robi? Trzeba byc powaznym - jak sie radzi komus zainstalowac Linuxa, to pod
tego Linuxa musza byc narzedzia, ktore ten ktos moze wykorzystywac do pracy.
Oto dlaczego uwazam ze "marketing" Linuxa jest potrzebny.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl