Re: Kto podejmuje decyzje

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.info.pl)
Data: Thu 08 Oct 1998 - 22:41:59 MET DST

"Tomasz Kłoczko" wrote:

> Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl> wrote:
>
> Przpraszam .. byłeś może na spotkaniach typu "M$ rekolekcje" lub "M# spędy" ?
> Do kogo tego typu "rołd szoł" są adresowane ? Do kadry technicznej ?

Tak bylem, uczestniczylem w nich po obu stronach frontu. Nie zaprasza
sie na nie specjalistow marketingu klienta, a z reguly albo informatykow
albo szefow, z reguly sa to oddzielne spotkania na innych poziomach.

> Potem taki szef przychodzi z takiego spotkania i mówi do administratorów
> "Panowie nastał Nju Tajm. Nowe programy już zamówione .. cieszycie się ?"

Istnieja rowniez dlugie i skomplikowane procedury przetargowe, w ktorych
imprezy typu "Road Show" graja mniej istotna role. A to wlasnie w
efekcie przetargow podpisywane sa kontrakty na informatyzacje za miliony
dolarow. Mam wrazenie, ze w takich procedurach nie biora po stronie
klienta specjalisci od marketingu, choc oczywiscie nie zawsze
ofertodawca ma tak precyzyjna wiedze wywiadowcza o calym skladzie
osobowym klienta, by to zareczyc.

Jaroslaw Zielinski