Re: Lokalizacja programow internetowych

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.info.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 17:37:25 MET DST

Jaroslaw Rafa wrote:

> Patrzcie, do witryny masz zastrzezenia... Pozwole sobie przypomniec, ze w
> poprzedniej wersji IE bylo "miejsce internetowe" i chyba dopiero fakt
> powszechnego uzywania terminu "witryna" przez uzytkownikow (wczesniej, niz
> pojawil sie on w IE - AFAIR, "witryne" wymyslil bodajze Marek Car) sklonil MS
> do zmiany tego w IE 4.

No widzisz, wlasnie to swiadczy o subiektywnosci tlumaczenia. Witryne
wymyslil Wladyslaw Majewski. Wedlug mnie wiekszsc uzytkownikow uzywa
wyrazu "strona", ktory jest bardzo wieloznaczny (miedzy innymi dlatego
zapewne Krzysztof Krol zrobil tego byka ostatnio we Wprost ze 100
milionami witryn), uzywane jest tez "miejsce", widzialem "osrodek Web"
(no ot od "Web site").

Mysle, ze do konca roku sporzadze sobie taki slowniczek ze 100-200
terminow, ktore sam uzywam, to zobacze, na ile odstaje od Microsoft i od
uzytkownikow...

Jaroslaw Zielinski