Re: Lokalizacja programow internetowych

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Sun 04 Oct 1998 - 15:49:14 MET DST

Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl>:

> Tez czytalem. Wiesz, tak sie sklada, ze jestem po trzech latach studiow
> polonistycznych a w swoim czasie bylem konsultantem jezykowym przy
> procesie lokalizacji pewnej korporacji. Jednak Microsoft ciagle wygrywa
> - iloscia i szybkoscia lokalizacji. A czy mozesz mi podac przyklad
> dobrze wedlug ciebie zlokalizowanego programu internetowego? Chetnie sie
> z nim zapoznam, by zobaczyc, jaka terminologia jest wedlug ciebie dobra.

Pal licho smieszne tlumaczenia. Problem w tym, ze sam sposob lokalizacji
tych produktow swiadczy o braku pojecia o Internecie
(chocby tlumaczenie "Re:" -> "Odp:" czy dopuszczanie w newsach
 kodowania CP1250 - to sa elementarne bledy i jesli tak ma wygladac
 lokalizacja, to znacznie lepiej zeby w ogole jej nie bylo).
Coz z tego, ze robione jest to szybko i w duzej ilosci, jesli podobnie
jak oprogramowanie, nie calkiem nadaje sie potem do uzytku.

--w