Re: Polska w Internecie (off topic)

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.info.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 15:18:16 MET DST

Grzegorz Grudzinski wrote:

> I nadal śmiesz mówić coś dobrego o polonizacji tych produktów?

Tak, poniewaz widzialem znacznie gorzej przetlumaczone produkty,
widzialem informacje prasowe czy materialy marketingowe, w ktorych
tlumacze/tworcy nie zdawali sobie sprawy istnienia z terminologii
internetowej czy stosowali ja zupelnie dowolnie.

> Ludzie kupują oprogramowanie Microsoftu, żeby korzystać z SMTP? To mają
> pecha, bo ono jest niezgodne ze specyfikacją protokołu i często skutecznie
> uniemożliwia wymianę poczty. To pewnie wkład Microsoftu w rozwój Internetu?

Ja wymieniam poczte miedzy systemem internetowym (POP3/SMTP - Netscape)
a microsoftowym (Exchange Server) i nie widze na razie w tym problemow.
Mysle, ze takich ludzi jak ja jest wiecej.

> Ależ nie cytujesz, ty je sam generujesz najwyraźniej.

Hm, to juz wypowiedzi, z ktora sie nie zgadzasz, jest od razu
"wypowiedzia marketingowa"? Nie dopuszczasz mysli, ze ludzie moga miec
wlasne, odmienne zdanie?

> A co się dzieje, bo nie wiem? Słyszałem o nim wiele dobrego...

Od strony technicznej czy marketingowej? Od strony technicznej wchodzi
wlasnie beta nowej wersji, w ktorej maja zajsc znaczne zmiany w formacie
bazy, systmie wyszukiwania, tworzeniu aplikacji, a takze interfejscie,
od strony marketingowej - Lotus Notes ma na swiecie najwiekszy udzial w
swoim rynku (groupware), natomiast w dynamice sprzedazy (najwiecej
sprzedanych licencji w kwartale) przegrywa z Exchange Server. W Polsce -
zdecydowanie przegrywa w Exchange, choc zapewne dziala gdzies
kilkanascie tysiecy stanowisk. W Polsce istnieje troche serwerow
internetowych na Lotus Domino, miedzy innymi chyba po czesci jest na nim
oparta www.encyklopedia.pl.

> Tak. I sztuka decydowania o tym, których produktów nie powinno się używać.
> Na przykład dlatego, że nie spełniają stosownych norm technicznych.

Tak. Kazda firma informatyzujaca sie, by uzyc tego brzydkiego slowa, ma
mozliwosc wyboru czy zmiany systemu. Nawet nowe komputery tez mozna
kupic bez Windows i zainstalowac na nich Linuxa. Na razie raczej malo
kto to robi.

Jaroslaw Zielinski