Re: Polska w Internecie (off topic)

Autor: Grzegorz Grudzinski (gsg_at_mimuw.edu.pl)
Data: Sun 04 Oct 1998 - 01:18:19 MET DST

Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl> pisze:

>Tak, widzialem.

I nadal śmiesz mówić coś dobrego o polonizacji tych produktów?

>To ludzie kupuja Windows, by korzystac z Internetu? Uwzgledniajac
>"czynnik piracki", to wiekszosc ludzi, ktora KUPUJE Windows w Polsce
>raczej nie robi tego dla Internetu,

Owszem. Większość ludzi w Polsce, którzy kupują Windows robi tak, bo bardzo
trudno jest kupić komputer _bez_ Windows, a poza tym wiele osób kupując
komputer w ogóle sobie nie zdaje sprawy, że kupuje też system Microsoftu.
Czy to ma coś wspólnego z troską o rozwój Internetu? Bo ja nie widzę związku.

>no moze najwyzej dla uzywania firmowej poczty, ktora gdzies tam ma bramke
>SMTP, wiec niby jest czescia Internetu...

Ludzie kupują oprogramowanie Microsoftu, żeby korzystać z SMTP? To mają
pecha, bo ono jest niezgodne ze specyfikacją protokołu i często skutecznie
uniemożliwia wymianę poczty. To pewnie wkład Microsoftu w rozwój Internetu?

>Jakie wypowiedzi marketingowe cytuje?

Ależ nie cytujesz, ty je sam generujesz najwyraźniej.

>Jesli tak mysli informatyk - ze wystarczy zrobic doskonalszy produkt, by
>byl najlepszy, by juz nie mial konkurencji i wszyscy go kupowali, to
>wlasnie stosujesz zasade "If you build it, they would come".

Informatyk przede wszystkim powinien myśleć o stronie technicznej produktu,
więc o jego jakości. Jeśli na pierwszym miejscu myśli o czymś innym, to
powinien się pewnie przekwalifikować. Na przykład na księgowego...

>Ja uzywam wspanialego technicznie produktu - Lotus Notes - i widze, co sie
>z nim dzieje w Polsce i na swiecie.

A co się dzieje, bo nie wiem? Słyszałem o nim wiele dobrego...

>Uzywam tez moze mniej wspanialych technicznie porduktow, takich jak
>system poczty elektronicznej Exchange

Współczuję. Wiele słyszałem od Lecha Szychowskiego o działaniu tego produktu
w jego firmie. Smutne to.

>czy Microsoft Word, ktore wraz ze mna uzywa dziesiatki tysiecy ludzi w
>Polsce.

Chyba znowu czas na zacytowanie znanego hasła o milionach much.

>Informatyka - to rowniez zycie produktow informatycznych w relalnym
>swiecie.

Tak. I sztuka decydowania o tym, których produktów nie powinno się używać.
Na przykład dlatego, że nie spełniają stosownych norm technicznych.

Wszystkiego dobrego,
-- Grześ

"Nie wiesz, póki nie spróbujesz"
(przysłowie ludowe)