Re: Informatycy w Polsce

Autor: Pawel Sikora (pawel_at_pmc.com.pl)
Data: Sun 04 Oct 1998 - 21:15:39 MET DST

Jaroslaw Zielinski napisał(a) w wiadomości:
<36167C31.5C6C_at_winter.info.pl>...

>To kiedy jest informatykiem? Ach, gdy "klika". No, naprawiajac system
>unixowy moze wogole nie uzywac myszy, wiec faktycznie informatykiem nie
>jest...

Jako wyksztalcony polonista-humanista powinienes sie wstydzic formulowania
takich kwestii
w tej dyskusji. Za takie cos moja pani od polskiego czerwonym flamastrem
pisala w poprzek
wypracowania "nie na temat" albo "brednie".

>Na moj tekst 'nawet w grach komputerowych (...) potrzeba
>informatykow..." opdowiedzial pan: "Potrzeba programistow i grafikow".
>Zrozumialem, ze to dwie specjalnosci informatyczne.

Coraz mniej rozumiesz.

>Zabraklo rzeczowych argumentow? To nie dowiem sie, co powinni robic
>informatycy i dlaczego nie moga dokonywac napraw serwisowych komputerow?

Informatycy powinni sie zajmowac informatyka, zagadnieniami trudnymi do
pojecia dla laika, poczawszy od dowodzenia poprawnosci algorytmow a
skonczywszy na ... sam nie wiem co teraz w trawie piszczy ale jak mi dadza
do oceny zagadnienie czy informatyk powinien sie tym zajmowac to
poprawnie okresle. W przypadku serwisu jakiegokolwiek - ttym powinni
zajmowac sie inzynierowie serwisu.

>Nie, po prostu trudniej jest szukac poprzednich cytatow. A jak ten
>program dba o zmniejszenie nadmiarowosci informacji, poza tym, ze kasuje
>wazna informacje o tym, jakie postingi byly w danym watku?

O to dba system newsa i przegldarka a nie edytor.