Re: Informatycy w Polsce

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 03 Oct 1998 - 23:08:03 MET DST

Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl>:

> A pan inzynier informatyki to nie moze naprawiac serwera klasy Alpha
> Turbolaser, od ktorego zaleza na przyklad operacje jakiegos banku? A jak
> sie go nazwie "inzynierem serwisu(owym)", najpierw wysle na miesieczny
> kurs serwisu takich maszyn i zaplaci 1000 dolarow za godzine takiego
> serwisu to juz moze?

Co prawda nie znam sie za bardzo na tej terminologii, ale na chlopski rozum:

wydaje mi sie, ze informatykow sensu stricte ksztalci sie w Polsce glownie
na uniwersytetach, za na Politechnikach raczej inzynierow oprogramowania,
inzynierow systemowych etc.

Serwis drukarek to raczej domena technikow a nie informatykow,
ktorzy wyszkolenie sa do analizy i projektowania systemow informatycznych
a nie do ich obslugi.

Oczywiscie w potocznym rozumieniu, informatyk to ktos taki, kto siedzi
przy komputerze, a niektorzy nawet mysla, ze to ktos taki, kto informuje ;-)

--w