Re: GazWyb i Internet

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.info.pl)
Data: Tue 08 Sep 1998 - 19:24:15 MET DST

Wojciech Mazur wrote:

> nie rozumiem, jaki "jeden numer"???

Byl taki.

> zarabiac znaczy sie pokryc koszty wlasne plus cos tam jeszcze skrobnac?

Tak, choc nie wszyscy, ktorzy chca to robic.

> zobacz chociazby jakie sa ceny lacz np. 2MB (bo to jest dopiero uczciwy transfer)

Policz mi liczbe dzienna wejsc zapychajaca takie lacze (sam nie wiem,
bardzo chetnie sie dowiem). Niech strona ma powiedzmy 50000 bajtow.

> ile osob musi siedziec przy realizacji takiego projektu, sprzet, utrzymanie
> tego...

Wlasnie ile? Pamietaj, ze
a) masz gazete w postaci plikow skladu
b) jest ona juz konwertowana do html albo formatu posredniego dla
potrzeb archiwum
c) wyszukiwanie juz masz dla potrzeb archiwum
d) siec biur ogloszen juz masz dla potrzeb papierowego wydania
e) zarzadzanie zawartoscia w postaci bazy danych juz masz dla potrzeb
archiwum
f) dyrekcje, ksiegowosc, herbate, biurka, krzesla juz masz
g) serwer internetowy juz masz

> czy naprawde wierzysz ze trzy banery reklamowe u Optimusa kazdy po 300PLN
> pokrywaja koszty utrzymania tego siteu?

Nie. I Optimus bedzie musial jeszcze sporo zainwestowac w rozwoj swojego
serwisu, bo nie ma prawie najdrozszej rzeczy - informacji - ktora Gazeta
ma az w nadmiarze.

> czy czasami swoje zdanie nie opierasz tylko na intuicji?

Tak, opieram na mojej obserwacji dotychczasowego rozwoju rynku
informacji w Internecie. obecnie tworzenie serwisow informacyjnych jest
inwestycja, cos jak stawianie biurowcow czy multikin. Ale w niedalekiej
przyszlosci sie zwroci.

> a podaja wiarygodne statystyki? obacze sobie...

Reklamodawcy je znaja, przynajmniej jeden reklamodawca, ktorego ja znam,
a mysle, ze on sie tak latwo nie daje nabierac.

> i nie mozna miec do kogos pretensji czy tez czepiac sie ze robi
> cos inaczej niz ty bys to zrobil... odrobine pokory plizzz...

Nie mam pretensji, po prostu wyrazam swoja opinie. Ja czytam Gazeta na
papierze, bo jakos wole ja od jej internetowego wydania. I naprawde
bardzo duzo korzystam z uslug wyszukiwawczych, wiec chetnie korzystalbym
z archiwum. Chetnie tez poszukalbym sobie cos w oddzielnym archiwum
Biura-Komputer, poprzegladal zdjecia z archiwum foto Gazety, poszukal
informacji warszawskich z niezlej Gazety Stolecznej, zapoznal sie z
programem telewizyjnym z personalizacja... A poniewaz wiem, ze zrobienie
takich rzeczy nie jest niemozliwe, to zaluje, ze tego nie ma.

Jaroslaw Zielinski
http://winter.info.pl/ - Winter