Re: GazWyb i Internet

Autor: Wojciech Mazur (mazurw_at_friko6.onet.pl)
Data: Tue 08 Sep 1998 - 19:00:27 MET DST

Jaroslaw Zielinski wrote:

> Poniewaz podobnie jak dzisiaj, kierownictwo Gazety nie wierzylo, ze na
> Internecie mozna zarobic pieniadze lub chocby ma sens udostepnianie
> publicznie informacji z Gazety - bo to przeciez odciaga czytelnikow z
> papierowego wydania. A zrealizowane zostalo... mikroskopijnie, byl jeden
> numer.

nie rozumiem, jaki "jeden numer"???a swoja droga ty naprawde uwazasz ze w Polsce
mozna zarabiac na internecie?
zarabiac znaczy sie pokryc koszty wlasne plus cos tam jeszcze skrobnac?

jak o sobie wyobrazasz?
zobacz chociazby jakie sa ceny lacz np. 2MB (bo to jest dopiero uczciwy transfer)
ile osob musi siedziec przy realizacji takiego projektu, sprzet, utrzymanie
tego...
a moze wlasnie jest tak iz okazalo sie, iz wplywy z reklam sa na tyle male ze
trzeba "latac dziure" platnym archiwum?

mam prosbe - tak w kilku zdaniach przedstaw mi kosztorys proponowanego dla Gazety
rozwiazania no i jakich przychodow (nie dochodow) spodziewasz sie z reklamy? (no i
oczywiscie kto mialby te reklame dawac)

tak glupio sie sklada, ze tez uwazam iz w RP nie da sie natenczas nawet pokryc
kosztow wlasnych przedsiewziecia chocby o polowe mniejszego w skali zestawiajac z
tym co robi Gazeta... czy mozesz mi podac chocby jeden serwis w Polsce ktory sie
samofinansuje? komercyjny? na taka skale?

OK, mam propozycje... prosze przygotuj projekt takiego przedsiewziecia, chocby
jego zarys i prosze przekonaj mnie iz potrafisz sprawic aby byl on samofinansujacy
sie...
czy naprawde wierzysz ze trzy banery reklamowe u Optimusa kazdy po 300PLN
pokrywaja koszty utrzymania tego siteu?
jak to jest, ze nawet USA takie rzeczy nie sa dochodowe i niestety wszyscy musza
sie z tym pogodzic (mam na mysli prase w internecie)?

czy czasami swoje zdanie nie opierasz tylko na intuicji? ktora byc moze, bez urazy
moze cie mylic?

> Nie jest. Raczej OptimusNet i Chip. Priorytetowe - tez chyba za bardzo
> nie jest, ale ostatnio - nie wiem.

a podaja wiarygodne statystyki? obacze sobie...

> Dzis juz Gazeta Wyborcza reklamuje swoje wydanie w Internecie, Gazete o
> Pracy i archiwum. Sek w tym, by reklamowac sensowne rzeczy.

a co takiego uwazasz za sensowne, czego nie robi gazeta, jesli chodzi o reklame?
facet, zapewne "nie samym internetem gazeta zyje!" i o tym od poczatku i na koncu
nalezy pamietac... i nie mozna miec do kogos pretensji czy tez czepiac sie ze robi
cos inaczej niz ty bys to zrobil... odrobine pokory plizzz...

> Jaroslaw Zielinski
> http://winter.info.pl/ - Winter

  Wojciech Mazur