Re: Znaki towarowe (Re: NASK mnie okradl, co robic?)

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_interdata.com.pl)
Data: Tue 08 Sep 1998 - 18:59:27 MET DST

Krzysztof Halasa wrote:

> Ty tak powaznie? 8-|

To jest akurat nie-do-końca poważnie sformułowany akapit, ale tylko po
to, żeby zwrócić już-całkiem-poważnie uwagę na kwestię tego, że masowy
zakup domen przez Pana Grzymałę miał służyć temu, żeby zrobić biznes na
ich odsprzedaży. Chyba nikt nie wątpi, że tak przypadkowa i absurdalna
hierarchia mogłaby służyć czemuś innemu. Jak widać firma CO nie jest w
stanie ich nawet samodzielnie zagospodarować.

Zwracałem też na to uwagę, że domeny są faktycznie traktowane jako
internetowe znaki towarowe. Może ktoś z tym się nie zgodzić. Ja
osobiście przyznam, że prawdopodobnie zupełnie dobrze bym się obywał bez
DNSu w ogóle. Ale moje prywatne i pragmatyczne podejście do DNSu jako
systemu lokalizacji zasobów sieciowych ma małe znaczenie, bo wiem, że
dla większości ludzi, z którymi mam do czynienia potrzeba - na przykład
- zakupu serwera wirtualnego zamiast zwykłego podkatalogu na jakimś
serwerze wynika z tego, że oni chcą mieć własną nazwę
towaru/produktu/usługi w nazwie serwera. Na marginesie - gdyby DNS nie
był traktowany jako internetowy zestaw znaków towarowych, to nikomu by
nie zależało na tym, żeby koniecznie kupić www.zamosc.pl.

I dlatego pisałem właśnie nie-do-końca-poważnie, żeby nawet nie
powiedzieć nie-do-końca-poważnie-z-pewną-dozą-ironii... Ukrytą konkluzją
miało być, że źle się dzieje, że ktoś kupuje paczkę domen "na handel".

Choć w sumie dobrze się stało z tymi opłatami rocznymi. Pierwsze
rozsądne posunięcie przeciwko spekulantom. :-)

Michał

PS. Wiem, że ostatnie zdanie ma poziom wredności liczony w Megazyziach,
ale czasem ciężko się powstrzymać.

--
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 2148340
add: Michal Mosiewicz  *  Bugaj 66 m.54 *  95-200 Pabianice  *   POLAND