Re: NASK mnie okradl, co robic?

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_interdata.com.pl)
Data: Sun 06 Sep 1998 - 23:00:55 MET DST

Robert Richard George 'reptile' Wal wrote:

> On 98.09.04 Grzegorz Szyszlo pressed the following keys:

> To nie przejdzie. NASK jest agendą rządową i w skrajnym przypadku rząd
> zawsze może wydać sobie ustawę z mocą wsteczną, żeby postawić na swoim.
> Robiono tak w bardziej istotnych kwestiach, robiono tak w mniej istotnych,
> więc nie widzę powdu, dla którego nie miałoby się tak stać i w tej sprawie.

Ustawa ustawą... Zresztą ustaw nie można tworzyć w sprzeczności z
istniejącymi prawami, ustawami, kodeksami. Jest tylko kwestia taka, że
NASK nie potrzebuje chronić się za żadnymi ustawami. Jakkolwiek wiadomo,
że powinien ponieść konsekwencje swojego czynu, to pierwszy z brzegu
prawnik wykaże, że:

1. Cała umowa była sprzeczna z prawem. Powołując się na opinie
użytkowników internetu można wykazać, że zarejestrowanie domeny www w
domenie regionalnej było czynnością sprzeczną z tzw. "ogólnie przyjętymi
zasadami współżycia społecznego". Dyskusja, którą Pan Grzymała
zapoczątkował jedynie tego faktu dowiodła.
2. Jako czynność niezgodna z prawem jest nieważna. AFAIK można wtedy się
domagać jedynie zwrotu kosztów bezpośrednich. Żadne ekstrapolacje
kosztów na koszty poniesione na rzecz zagospodarowania tej domeny nie
wchodzą w grę. Choć z drugiej strony w takim kontekście obie strony mogą
sobie zarzucić niedbalstwo.

Tak czy inaczej... cieniutko to widzę.

Tak na marginesie... od strony prawnej jest to ciekawy problem, może
Zbyszek coś poradzi? :-)

Poza tym jest jeszcze jedna uwaga odnośnie takiej masowej rejestracji
domen. Szczególnie jeśli rejestracja taka została wykonana z myślą o
dalszej ich odsprzedaży. Myślę, że chyba jest to czyn z zakresu
nieuczciwej konkurencji, a z ogólnie pojętymi zasadami współżycia
społecznego na pewno.

Michał

--
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 2148340
add: Michal Mosiewicz  *  Bugaj 66 m.54 *  95-200 Pabianice  *   POLAND