Re: NASK mnie okradl, co robic? (wyjasnienia dla adm-c)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 02 Sep 1998 - 12:04:12 MET DST

Dnia 1 Sep 98 o godz. 19:40, Piotr Jakubczak napisal(a):

> w Zamosciu. Oczywiscie Artur twierdzi, ze sprawa rozbija sie o
> poddomene. Zgoda, gdyby chodzilo o domene firma-artura.zamosc.pl
> podejrzewam, ze firma NetSystems nadal by ja utrzymywala. Oczywiste
> jest chyba jednak, ze www.zamosc.pl zaden uzytkownik sieci nie
> potraktuje jako subdomene lecz slusznie bedzie domniemywal, ze
> znalezc tam powinien strony www Urzedu Miejskiego w Zamosciu!
[...]
> Oczywiscie to NASK powinien od razu uznac, ze nazwa www.zamosc.pl
> powinna byc przypisana serwerowi http UM w Zamosciu, a nie
> sprzedawac ja jako subdomene!
W zasadzie masz racje. Tylko co powiesz na niedawny przypadek www.pl ???
Skoro NASK przyjal sobie taki regulamin, jaki sobie przyjal, to powinien sie
go trzymac konsekwentnie, a nie interpretowac "po uwazaniu". Mnie sie tez nie
podoba, ze pod adresem www.pl nie znajduje sie jakas oficjalna wizytowka
Polski (o ile taka kiedys powstanie), i analogicznie - ze pod adresem
www.miasto.pl nie znajduje sie oficjalna wizytowka miasta. Ale skoro sie
powiedzialo "A" (czyli przyjelo taki regulamin), to trzeba powiedziec i "B",
czyli sie go konsekwentnie trzymac. I traktowac wszystkich rowno!!!
A tak w ogole, przez analogie do przypadku www.pl, to Artur powinien zalozyc
sobie firme o nazwie WWW, mieszczaca sie w Zamosciu, i wtedy moglby
twierdzic, ze ma wszelkie prawa do nazwy www.zamosc.pl... ;-)
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl