Re: NASK mnie okradl, co robic?

Autor: Artur Grzymala (artur_at_zoo.pl)
Data: Wed 02 Sep 1998 - 02:29:51 MET DST

: Wydaje się, że naturalnym prawem miasta (nie rady miasta, która jedynie
: reprezentuje jego interesy) jest prawo do dysponowania domeną
: regionalną.
Naturalnym prawem Polaka jest prawo do dysponowania domena .pl

: Spór moim zdaniem ma charakter zbliżony do przypadku gościa, który
: zarejestowaţ sobie nasa.com (czy jak to tam byţo), a później US DOJ go z
: tej domeny okradţ, jako że stwierdzili, że prawo do użytkowania nazwy
: nasa wcale nie należy do niego.
W tym przypadku wnioskowano o rejestracje domeny "nasa" w domenie
funkcjonalnej. Byc moze osoba ta nie miala prawa publicznie uzywac slowa
"nasa". Ja wnioskowalem o rejestracje domeny "www" w domenie regionalnej.

: Również w tym przypadku sprawiedliwym wydaje się rozstrzygnięcie sporu
: na rzecz miasta Zamość, które jako jedyne w sporze może rościć sobie
: pretensje do używania nazwy zamość.
Urzad miasta Zamoscia jest instytucja rzadowa i ma domene zamosc.um.gov.pl.
Urzad miasta Zamoscia dostal w administracje domene zamosc.pl. Ja w tej
domenie mam jedynie poddomene, za ktora zaplacilem. Zadam jej utrzymywania.

: To tak jakby zarejestrować sobie domenę cola.pl. Wiadomo, że można zbić
: (dalejże Panie Arturze - to przecież dziaţanie w Pana stylu) na tym
: niezţy interes.
Jak juz wczesniej napisalem, CO nie zarejestrowalo zadnego cudzego znaku
towarowego. Wycieczki osobiste prosze prywatnie, na liscie dyskusyjnej
nie ma na to miejsca.

: I zamiast pţakać publicznie, że nam zabierają te w pocie czoţa ciuţane
: setki domen, należy skierować sprawę do sądu, przegrać, wnieść apelację,
: przegrać i wtedy nie ma już żadnych wątpliwości.
Tu nie chodzi o publiczny placz, ale o prywatne pieniadze, prawo,
niekompetencje instytucji publicznych. Moze Pan wie, za czyje pieniadze
powstal NASK?

Artur Grzymala