Re: NASK mnie okradl, co robic?

Autor: Ziemek Borowski (ziembor_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL)
Data: Tue 01 Sep 1998 - 12:17:08 MET DST

Tue, 01 Sep 1998 09:29:25 GMT, Artur Grzymala na pl.listserv.polip napisał:
>Rozmawialem juz z kilkoma. Moze znasz kogos dobrego?
nie znam.
>Najgorsze jest to,
>ze trudno znalezc prawnika, ktory wie, co to jest domena internetowa.
>Zreszta nie tylko prawnika.
A to już inna sprawa. Nie pisałem, że pójdź do prawnika. Pisałem o
znajdowaniu. O ile się orientuję, Ci co się znają, znają się dlatego że
przez jakiś czas, a zwykle i nadal, pracują dla jakiegoś ISP, IAP.
BTW. to ty zaczynałeś cały ten interes z jakaś_firma.zoo.pl
bez znalezienia wsparcia prawnego? (Na coś takiego zresztą wyglądało od
początku, sam nie wiem czemu, może dlatego że swoją strukturę branżową
budowałeś w poprzek przyjętych branż, ze znaków towarowych).

>: w kilku wypadkach można by się zastanawiać czy
>: rzeczywiście masz do nich (niezależnie od opţaty dla NASKu) prawo).
>Niestety tego nie rozumiem. Zostalem okradziony, a tu sie nagle
>okazuje, ze nie wazne, ze ktos mnie okradl. Wazne jest natomiast to,
>ze np. nie jestem instytucja panstwowa, ani ogromnym koncernem z
>obcym kapitalem, w zwiazku z czym nie mam zadnych praw.
To nie tak.
Wiesz, ja naprawdę nie potrafię zrozumieć NASKu. Mają w rękach żyłę,
złota i... gotowi całą stracić na procesach. Lub w wyniku skargi do RIPE.
Nie do końca jestem przekonany czy był sens rejestrować w jakieś domenie
subdomenę WWW. Nie uważam za słuszne i sensowne pozbawianie Cię
zarejestrowanej nazwy (dla jasności: nie uważam nazwy za własność sensu
stricto, zwłaszcza teraz, gdy trzeba co rok płacić). Ale zwróć uwagę, że
niektóre Rady Miast (nie mówię Zamość, nie sprawdzałem), domagają się
haraczu za używanie nazwy miasta w celach reklamowych, a takim jest
subdomena zamosc.pl. Dalej: mętnie wygląda ten kontakt administracyjny,
i techniczny, zgoda, ale cóż: wytocz im sprawę. Tak swoją drogą widać
teraz, że bez zawierdznia realizacji tranzakcji elektornicznych, podpisu
elektonicznego, całość operacji ,,na domenach'' powinna uwiarygadniać się
na papierze (nie przy czym dla mnie faks ma taką samą wiarygodność co mail).
Wtedy miałbyś jakieś argumenty.

--
Ziemek Borowski         nic-hdl: ZB137-RIPE
http://faq-bot.ZiemBor.Waw.pl/zmb/ http://faq-bot.UseNet.pl/