Re: Monitorowanie dzialanosci - ki diabel?

Autor: Ziemek Borowski (ziembor_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL)
Data: Mon 31 Aug 1998 - 15:46:21 MET DST

Mon, 31 Aug 1998 13:35:37 GMT, Piotr Jakubczak na pl.listserv.polip napisał:
>A tak na serio to rzeczywiscie nie mozna sie nijak zabezpieczyc.
mozna sie zabezpieczyc.
Nie bedzie to pewne zabezpieczenie, ale jakies.
Przeczytac regulamin swiadczenia uslug, regulamin sieci.
Spytac zwierzchnikow admina czy ten punkt o monitorowaniu dzialalnosci
jest zgodny z prawem. A jak nie ma takiego punktu (a IMHO powinien w tej
czy innej postaci byc, bo w przeciwnym wypadku zabiera adminowi mozliwosc
 monitorowania zajetosci dysku, procesow itp., czy w sieciach lufcikowych
instalowania oprogramowania przez userow) to spytac jakim prawem
 admin podejmuje dzialania niezgodne z regulaminem.

>Pozostaje jedynie liczyc na to, ze administrator posiada resztki
>moralnosci. W skrajnych przypadkach niezlym pomyslem jest tez
>jak sadze dostarczenie mu w jakikolwiek ;) sposob nieco roboty.
Nawet jak sie nudze, to znajde sobie inna robote niz przegladanie
poczty i plikow uzytkownikow. I to nie jest kwestia ,,moralnosci''
a raczej tego ze ,,az tak bardzo mi sie nie nudzi''.

--
Ziemek Borowski         nic-hdl: ZB137-RIPE
http://faq-bot.ZiemBor.Waw.pl/zmb/ http://faq-bot.UseNet.pl/