Monitorowanie dzialanosci - ki diabel?

Autor: Gwidon S. Naskrent (naskrent_at_hoth.amu.edu.pl)
Data: Sat 29 Aug 1998 - 12:27:20 MET DST

Witam.

Ostatnio logujac sie do siebie (hoth.amu.edu.pl), zauwazylem ze tekst
powitalny zmienil sie troszeczke. Teraz pisze tam cos takiego: "logujac sie
uzytkownik (...) wyraza zgode na _wszelkie formy monitorowania swojej
dzialanosci_" (!)

Czy to znaczy ze admin (lub ktokolwiek z odpowiednimi uprawnieniami) moze
mnie "monitorowac" czytajac moja poczte, przegladajac moje pliki w $HOME,
albo po prostu prowadzac rachunek czasu jaki spedzam zalogowany?

IMHO mozna to roznie interpretowac, ale wydaje mi sie ze taki tekst
pozostawia adminowi niebezpieczna furtke, ktora moze sie zaslonic w razie
gdyby... pozostawiam to waszej wyobrazni :-d

GSN