Re: Reklama w Internecie (Re: Internet w mediach)

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 15 May 1998 - 02:39:34 MET DST

RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) writes:

> Wniosek bledny. Mozliwosc wyboru bylaby, gdyby takie serwery w ogole
> istnialy. Praktycznie nie istnieja. Wiekszym wysilkiem byloby zapewne
> znalezienie takiego (hipotetycznego) serwera niz uzyskanie zgody jego
> wlasciciela. Wtedy, gdyby taki serwer bylo rownie latwo znalezc co "zwykly",
> to IMHO nie byloby problemu.

Nie wiem, nie interesowalem sie takimi serwerami. Ale napisales,
ze uzyskanie dostepu nie jest automatyczne, wiec zrozumialem, ze takie
serwery istnieja, i to nie tylko teoretycznie.

> O Boze, czytajze czlowieku to, na co odpowiadasz!!!
> Nie chodzi mi o czas na *obsluge*, tylko na *postawienie*.

Dla mnie obsluga serwera zaczyna sie od jego postawienia, z wnioskiem
o liczbie serwerow wciaz prawdziwym.

> Nie sprowadzajze tego, co pisze do absurdu. Jasne ze nie chodzilo mi o
> leafnode, tylko o duze serwery, ktorych zestaw grup decyduje o tym, co
> bedzie dostepne np. w polowie Polski.

Tzn. co bedzie dostepne w kontekscie feedu? Nie ma takich serwerow
w Polsce - ani jednego. Kazdy serwer moze otrzymac feed od dowolnego
innego - jesli zaden (zadne) blizsze maszyny nie maja danych grup,
to bierze sie to z zagranicy. Sprawdzone w praktyce wielokrotnie.

> Poza tym zdaje mi sie, ze w takiej
> sytuacji transmitowane sa te grupy, ktorych serwer *odbierajacy* feed
> sobie zyczy? (oczywiscie pod warunkiem, ze serwer wysylajacy je ma).

Raczej te grupy, ktore uzgodnili admini obu serwerow.

> Chyba
> nie bedzie ten serwer feedujacy *wpychal* temu leafnode grup, ktorych tamten
> nie chce? Ale chodzi wlasnie o to, zeby je *mial*, nawet jezeli tamten ich
> nie chce, i zeby *mogl* je udostepnic, gdyby tamten chcial.

To jest bledne kolo - wyobraz sobie 2 maszyny, ktore sa "glowne"
wedlug Twoich kryteriow. Oba udostepniaja pewien zestaw grup, bo tak
chca ich wlasciciele. Rozumiem, ze mimo to powinni miec wszystkie
grupy, ktore w ogole istnieja? Bo zawsze jest mozliwosc, te ten drugi
bedzie to chcial?

W NASKu wciaz sie placi za ruch?

> W ogole wiem, ale po pierwsze, nie namawiam do ciagniecia np. rozniastych
> grup o dystrybucji lokalnej, a po drugie, nie wszedzie (np. na roznych
> leafnode) tylko na *duzych i waznych* serwerach, ktore chyba w Polsce
> potrafimy wszyscy wyliczyc, ktore to sa?

No to kogo stac na sciaganie pol megabita na sekunde news - albo megabit,
jesli sobie zyczysz? Ktore lacza wybierasz? I czy oni tego nie robia?

--
Krzysztof Halasa