Re: Internet w sieci kablowej a systemy operacyjne (fwd)

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 15 May 1998 - 02:09:41 MET DST

Michal Rok <mrok_at_waw.pdi.net> writes:

> [...]
> maja prawo weta. Ale generalnie poniewaz to my sie mamy znac na Inecie,
> a nie oni - nie korzystaja z tego prawa (inna sprawa ze na szczescie
> jeszcze nikogo nie trzeba bylo odlaczac).
>
> To jest tak samo z kazda inna usluga - czy jesli telewizja kablowa
> stwierdzi, ze u ciebie w domu podlaczone jest urzadzenie, ktore zakloca
> odbior telewizji w calym bloku, i stwierdzi to na podstawie objawow
> zewnetrznych, bo ciebie nie ma w domu, to czy maja czekac az wrocisz i
> spytac co sie stalo, czy tez maja prawo cie odciac i potem pytac?

Mysle, ze odcinajac mnie w takim przypadku duzo nie ryzykuja. Co najwyzej
moge dochodzic odszkodowania za nienagrany film czy cos takiego, jesli
okazaloby sie, ze zaklocenia byly ich wina (w kazdym razie nie moja).

Jak przyjde, to przeciez od razu podlacza.

Tyle ze to jest zupelnie odmienna sytuacja od tej z Internetem
- uzytkownik nic nie zakluca, nie ma zadnej pewnosci (wlasciwie to
nie ma nawet dobrej metody wykrywania, oprocz wykrywania zmiany MAC).
No i przypuszczam, ze latwiej byloby udowodnic poniesienie znacznej
straty z powodu nieuzasadnionego wylaczenia dostepu do Internetu, niz
do telewizji.

> No to niestety jest to "biedny klient". Oczywiscie mozemy tu na nowo
> rozpoczynac dyskusje nt. np. aroganckiego stosunku ACC do klientow, nt.
> udowadniania niewinnosci - my po prostu z koniecznosci zakladamy, ze
> procent niewinnych ofiar bedzie znikomo maly. Jesli odlaczymy niewinnego
> - przeprosimy, ew. udzielimy bonifikaty w abonamencie.

Myslisz, ze to naprawi fakt umyslnego niewywiazania sie z umowy przez ACC?
Oczywiscie caly czas zakladam, ze pakiety beda mialy poprawny adres MAC.

--
Krzysztof Halasa