Re: Reklama w Internecie (Re: Internet w mediach)

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Mon 11 May 1998 - 21:11:54 MET DST

 Jarek> Dnia 3 May 98 o godz. 16:40, Krzysztof Halasa napisal(a):
> [...]
 Jarek> Wniosek bledny. Mozliwosc wyboru bylaby, gdyby takie serwery w
 Jarek> ogole istnialy. Praktycznie nie istnieja. Wiekszym wysilkiem
 Jarek> byloby zapewne znalezienie takiego (hipotetycznego) serwera niz
 Jarek> uzyskanie zgody jego wlasciciela. Wtedy, gdyby taki serwer bylo
 Jarek> rownie latwo znalezc co "zwykly", to IMHO nie byloby problemu.

Na szczęście takich serwerów nie chce nikt poza Tobą. W ogóle to zamiast
tłuc ciągle tą starą sprawę zająłbyś się lepiej problemem wymuszanej
"akcjami społecznymi" cenzury. I to tym razem prawdziwej cenzury, bo te
"akcje" (czyli zasypywanie administratorów i ich przełożonych skargami)
dążą do kasowania brzydko nazywających się grup.

Jak nie chcesz cenzury, to zabierz głos w tej sprawie, zamiast walczyć z
kasowaniem spamu. Inaczej pewnego dnia ktoś napisze do mnie list:

---------------
           pisze do Pana w takiej sprawie: na serwerze NEWS.ICM.EDU.PL sa
  tresci, ktore raczej sa niezgodne z prawem. Mowie (a dokladnie pisze) o
  CIEZKIEJ pornografii!. Przegladajac zawartosc tego serwera
  natknalem sie na grupy typu: pl.listserv.polip

  i wiele, wiele wiecej (ohyda).

  Mozna w nich znalezc (niestety odwazylem sie na wejsc) pornografie,
  zoofilie, itp. Juz sam tytul grupy (polipy) jest dla mnie bulwersujacy.
  Sa to tresci, ktore sa zakazane polskim
  prawem, ale chyba nie prawo pisane jest tu najwazniejsze...do tego
  serwera maja dostep mlodziez, dzieci, itd. Chyba nie musze opisywac,
  czym to grozi.

  Webmaster serwera news.tpnet.pl juz uporal sie z tym problemem i po
  prostu _wykasowal_ grupę pl.listserv.polip
  Panstwa serwer news.icm.edu.pl, jako wlasnie jeden z dwu najwiekszych w
  Polsce, powinien rowniez wykasowac te tresci! Mysle, ze nikt na tym nie
  ucierpi, a wszyscy zyskaja.... przeciez narazanie mlodziezy na takie
  widoki jest rzecza dalece niemoralna i niepotrzebna (tym bardziej).

  Bardzo prosze Pana (jako czlowieka, webmaster'a, wykladowce) o probe
  wplyniecia na osobe kompetentna w tej dziedzinie, by uporala sie z
  tym....to tylko "20 minut".

... i zrobi taką akcję i awanturę, że będę musiał skasować
pl.listserv.polip, bo ktoś go sobie kojarzy seksualnie.

--J.