Re: Cenzura w TPSA lub u p. Malka

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_icm.edu.pl)
Data: Fri 01 May 1998 - 20:20:32 MET DST

Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl> wrote:
: Krzysztof Kowalski wrote:
:> TP SA zrobila tyle samo dla internetu, ile PRL dla produkcji
:> telewizorow
: Coz, znasz na pewno inny sposob udostepnienia Internetu tak ogromnej
: ilosci ludzi i potrafisz go wprowadzic go w zycie. Ja - nie. Najbardziej

Nie wiem jak przedmówca, ale ja znam i wprowadzałem w życie. Tylko problem
nie do przeskoczenia [1] to cena - koszt połączenia telefonicznego jest
typowo kilka razy wyższy niż samej usługi dostępu do Sieci (poczta, miejsce
na dysku, amortyzacja modemów i serwerów, ...), opakowanie droższe od
produktu...

: Dostep do Internetu przez serwery dostepowe TPSA pozwala na dostep nawet
: tym, ktorzy nie studiuja, a takze wielu studentom i pracownikom firm,
: ktorzy maja Internet "w dzien" u siebie, a via TPSA - wieczorem. Takze
: ich rodzinom.
:> Oczywiscie wiem, Jarku, ze ty nie z tej firmy.
: Ale korzystam z uslug TPSA i doceniam je. TPSA jest rowniez klientem
: firmy, w ktorej pracuje. Dzieki dostepowi przez TPSA wielu ludzi moze
: czytac moje strony internetowe. A przede wszystkim - znam role, jaka
: numer dostepowy TPSA oraz inne jej uslugi odegraly w rozwoju polskiego
: Internetu.

Nie sądzę żeby zasługi równoważyły szkody, zarówno dla całej gospodarki
jak i dla naszej ulubionej Sieci. Dlaczego jest u nas ponad 2 razy [2]
mniej maszyn w Internecie na mieszkańca niż w Czechach? Czy nie spowodowały
tego zakazy zakładania telefonów i wyżyłowane ceny? A można zrobić taniej
- Netia w Toruniu pozwala dzwonić lokalnie bez liczenia impulsów. Jeżeli
w TP jest Internet za darmo to dostęp, przez Netię czy osobnych providerów,
który powstaje na liniach Netii pewnie należałoby nazwać Internetem z dopłatą?

R.
[1] do końca r. 2002
[2] Obecność anonimowego dostępu może zmieniać współczynniki użyte w
wyliczeniach, ale nie znacznie, bo zapewne np. 10 albo więcej czeskich
providerów ma równie dużo modemów co TP.