Re: najlepszy provider

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 29 Apr 1998 - 20:49:01 MET DST

Hej,

Michal Szokolo wrote:
> To przepraszam, twoim zdaniem, jestem providerem czy nie? Czy uwazasz ze
> klasyfikuje sie razem z cieciem uniwersyteckim, ktory w strozowce
> postawil 386 podpiete na lewo i sprzedaje konta znajomym?

Nie. A podaj kryterium oddzielajace cie od takiego providera. Najlepiej
inne niz to, ze ty legalnie kupiles lacze, a on nie, bo to jest czesto
nie do sprawdzenia.

> Bo jesli VR.pl jest providerem, to - chyba sie zgodzisz - powinnismy byc
> na "liscie providerow". A jesli nie jest, to moze oswiec mnie dlaczego?

Nie wiem, czy VR.pl powinno byc na liscie. Providerem jest, ale firma,
ktora nie ma zadnej zlokalizowanej infrastruktury jest de facto firma
ogolnopolska bez przypisania do miasta. Zgodzisz sie pewnie, ze
umieszczenie jej na liscie np. warszawskich providerow jest krzywdzace
dla tych, co w W-wie maja jakichs ludzi, jakis sprzet, jakis lokal - w
efekcie do warszawskiej listy masz takie same prawa jak np. do
bialostockiej. A ja nie zadam zeby mnie wpisano do np. szczecinskich
providerow, mimo, ze mieszkancy tego pieknego miasta moga u mnie zalozyc
skrzynki bez dial-upu. Dlatego VR.pl powinien sie znalezc w oddzielnej
kategorii providerow zakladajacych jedynie konta, bez fizycznie
zlokalizowanej obslugi.

> Ad b) wlasne, czyli podlaczyl sie jawnie i za to normalnie placi, nie
> podpial sie po cichu do cudzego drutu; przy tym zgodzisz sie chyba ze
> lacze musi miec jaka taka przepustowosc, bo trudno uznac za powaznego
> providera firme wiszaca na dzierzawie 28800 (lub podobnej).

A jak dokladnie brzmi kryterium przepustowosci?

> Wypadaloby = bardzo dobrze jak ma, ale nie MUSI. Tak?

Tak.
> A to w ogole jest legalna dzialalnosc? Bo mnie taki interes smierdzi
> "kradzieza dostepu" (internet-pajeczarstwo???).

Moze i nielegalna. Znam pewnego warszawskiego providera, ktorego
traceroute szedl przez ci.uw.edu.pl, i to przez pare tygodni, zanim sie
nie wykosztowali na lacze ethernet u "wiekszego" znajomego.

> Nie, przeciez moglaby wpuscic na liste pare malych firm z bardzo
> niewygodnymi dla "duzych i powaznych" cenami.

Ja wcale nie uwazam, ze Twoje ceny sa dla mnie niewygodne. Mamy mocno
rozlaczne grono klientow.

Michal

--
 Michal Rok,  for PGP key & home page see http://www.waw.pdi.net/~mrok/